دکتر محمودیان خواستار فراگیر شدن ورزش همگانی در سطح جامعه شد/ عکس

رئیس هیات ورزش همگانی در نشست سالیانه هیات همگانی استان در روز ۲۳خرداد در مورد فراگیر شدن ورزش همگانی در سطح جامعه تاکید کرد .
به گزارش نیکا خبر ، دکتر اسماعیل محمودیان در نشستی که با حضور دکتر شجاعی و روسای هیات شهرستانهای استان انجام گرفت با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری خواستار .
رئیس هیات ورزش همگانی نکا در ادامه تصریح داد : ورزش همگانی یکی از راهکارهایی است که می‌تواند جامعه را به سوی سالم‌سازی هدایت کند.
دکتر محمودیان با اشاره به این‌که هدف از ورزش‌های همگانی و محلات ایجاد روحیه نشاط روحی و جسمی و شادابی جامعه است، اظهار کرد: ورزش همگانی برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و عدم تحرک، پویایی و نشاط در میان مردم خصوصاً قشر جوان است.
وی افزود: کمترین فایده سرمایه‌گذاری در این رشته مردمی کاهش هزینه‌های درمانی و پزشکی است اگر ورزش به‌صورت همگانی در کشور باب شود.
وی با تأکید بر این‌که یکی از نیازهای اساسی کشور فراگیر شدن ورزش همگانی میان مردم است، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم قهرمانان ورزشی ترویج ورزش همگانی میان آحاد مردم به ویژه جوانان است.
دکتر محمودیان پرداختن عامه مردم به ورزش حتی در زمانی کوتاه با توجه به امکانات موجود و شرایط افراد را ساده‌ترین تعریف ورزش همگانی دانست و گفت: باید به این مهم نیز توجه داشت که یکی از عوامل سلامت و تربیت اجتماعی و کارآمدی نظام در عرصه‌های گوناگون به توسعه ورزش همگانی بستگی دارد.
وی با اشاره به سخخان مقام معظم رهبری و تأکید بر بحث ورزش فرموده‌اند: «اگر ورزش همگانی تحقق یابد، علاوه‌بر تحکیم خانواده، نشاط و شادابی نیز به جامعه باز می‌گردد».
دکتر محمودیان در ادامه لحاظ کردن برنامه های اموزشی،تربیت مربیان و ورزشکاران با دانش،ورزش توام با اخلاق ومنش پهلوانی،توسعه ورزش در مساجد، برون سپاری،گردشگری ورزش،برنامه های اقتصاد مقاومتی ورزشی،ترویج سبک زندگی سالم،تحرک بدنی وایجاد نشاط اجتماعی در سطح خانواده واجتماع در راستای محورهای بیانیه گام دوم انقلاب(علم و پژوهش،اخلاق و معنویت،اقتصادوسبک زندگی)را خوستار شد .

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *