آغاز رسمی مرحله عملیاتی بسیج ملی فشار خون همزمان با سراسر کشور درنکا / عکس

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا از آمادگی کامل تمام مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت نکا برای اجرای بسیج ملی فشار خون خبر داد.
به گزارش نیکا خبر ، دکتر علیرضا خانجانی صبح امروز در حاشیه آغاز رسمی مرحله عملیاتی بسیج ملی کنترل فشار خون در نمازخانه شهرداری نکا گفت: ازامروز شنبه ۱۸ خرداد تا ۱۵ تیر این طرح در تمام مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت بیمارستانها برای اجرای بسیج ملی در آمادگی کامل هستند.


مدیر شبکه بهداشت ودرمان نکا افزود: فشارخون بالا یکی از عوامل خطر در بیماری های غیر واگیر است. از سوی دیگر باید توجه داشت که بیماری های غیر واگیر در دنیا در حال گسترش هستند و بسیاری از این بیماری ها با فشارخون بالا مرتبط می باشند.
وی با اشاره به عوارض جبران ناپذیر فشار خون بالا اظهار داشت: بر اثر فشار خون بالا عروق شبکیه چشم، کلیه ها و قلب و عروق آسیب جدی می بینند و سکته های مغزی و قلبی نیز افزایش پیدا می‌کند.
دکتر خانجانی افزود: فشار خون بالا در اکثر افراد جامعه علامتی ندارد و تنها با اندازه گیری مشخص می شود که فرد به فشار خون بالا مبتلاست یا خیر و به همین دلیل مردم به این بیماری توجه کمتری می کنند.


مدیر شبکه بهداشت ودرمان نکا با اشاره به اینکه از آغاز مرحله اول این طرح از یک ماه قبل تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر از شهروندانی فشار خون شان کنترل و ثبت شده است به راه اندازی سامانه خوداظهاری فشارخون گفت: این امکان فراهم شده تا در بسیج ملی کنترل فشار خون، شهروندانی که توانایی اندازه گیری فشار خون خود را دارند به سامانه بسیج ملی کنترل فشار خون به نشانی salamat.gov.ir مراجعه و پس از وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد، فشار خون خود را ثبت کنند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از ثبت فشار خون در سامانه خوداظهاری پیامکی مبنی بر میزان فشار خون به شماره تلفن همراه فرد ارسال می شود و در انتهای مرحله ثبت‌نام توصیه های لازم با توجه به محدوده فشار خون فرد به او داده می شود و در صورتی که شخص مبتلا به فشارخون بالا باشد پیگیری های لازم برای مراجعه به مراکز بهداشتی یا پزشک صورت خواهد گرفت.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *