استقبال و نصب ضریح در امامزاده شاه رضا(ع) لایی نکا

استقبال از ضریح آستانه مبارکه امامزاده شاه رضا(ع) در منطقه لایی نکا با شور و هیجان خاصی با حضور علما، روحانیون و دوستداران به اهل بیت(ع) انجام شد.
به گزارش نیکا خبر ، استان مازندران با دارا بودن موقوفات و امامزادگان متعدد، دارای پیشینه تاریخی در حب و دوستی به ائمه اطهار و اهل بیت(ع) است.
مراسم رونمایی، حمل و نصب ضریح در امامزاده شاه رضا(ع) در منطقه لایی نکا انجام شد.
مردم دیار علویان از دیرباز علاقه وافری به ائمه و اهل بیت(ع) داشته و دارند و منطقه هزارجریب نکا و منطقه لایی از جمله مناطق عالم پرور استان مازندران است که عالمان فراوانی همچون آیت‌الله محمدی لائینی، آیت‌الله طبرسی، آیت‌الله لیموندهی، آیت‌الله بادابسری، آیت‌الله رمدانی و .. را به جامعه و اسلام تحویل داده است.
از نظر امامزادگان و وجود این آیات حق تعالی، منطقه هزارجریب نکا امامزادگان فراوانی را در خود جای داده است که امامزاده شاه رضا(ع) در منطقه لایی نکا از جمله امامزادگان خاص در این منطقه در کنار دیگر امامزادگان است که در فصول مختلف سال زائر دارد.

با وجود قرار گرفتن این امامزاده در بلندی کوه و وجود مسیر صعب‌العبور به خصوص در پاییز و زمستان، هیچ‌گاه از علاقه ارادتمندان به اهل بیت(ع) و نوادگان و امامزادگان آن کم نشده و امامزاده شاه رضا(ع) در منطقه لایی نکا در فصول مختلف سال زائران مخصوص به خود دارد.

وجود امامزادگان برکت برای منطقه است

مردم منطقه لایی و هزارجریب شرق مازندران علاقه و نظر خاصی به امامزاده شاه رضا(ع) در منطقه لایی نکا دارند و لیلا مهدوی یکی از روستانشینان منطقه می‌گوید: وجود این امامزاده برکت برای منطقه است و حاجت فراوانی از این امامزاده گرفتیم.

وی با اشاره به ورود ضریح امامزاده شاه رضا(ع) در منطقه لایی نکا به خبرنگار فارس گفت: همچنان که این امامزاده برکت برای منطقه است زیباسازی و ایجاد فضایی مناسب از نیازهای مهم است که با ساخت ضریح و نصب آن شاهد زائران بیشتری خواهیم بود.

مهدوی اظهار کرد: علاقه ما به اهل بیت(ع) از کودکی در ما نهادینه شده است و وجود این امامزاده و برکت وجودی ان در منطقه موجب رشد منطقه و برکت‌های مختلف شده است و خانواده‌ و فرزندانم برای اشتیاق دیدن ضریح و حضور در این مراسم با شوق در حال رسیدن به منطقه هستند.

آمدیم تا نظر لطف و عنایت امامزادگان شامل حالمان شود

تقی محمدپور یکی دیگر از اهالی منطقه هم با بیان اینکه ما عاشق اهل بیت(ع) و امامزادگان هستیم؛ افزود: همین علاقه به امامزادگان موجب شده است که منطقه هزارجریب مامن امامزادگان باشد؛ به طوری که در روستاها و مناطق مختلف شاهد حضور امامزادگان هستیم.

وی گفت: سالیان سال است که میزبان امامزادگان مختلف در منطقه هستیم و امیدواریم میزبانانان لایقی برای امامزادگان باشیم و تاکنون از برکات آنان استفاده کریم و امروز هم آمدیم تا در ادامه راه و زندگی، نظر لطف و عنایت آنان شامل حالمان شود.

وجود بیش از ۶۰ امامزاده در نکا
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا از وجود بیش از ۶۰ امامزاده در نکا خبر داد و بیان داشت: وجود امامزادگان در مناطق مختلف، موجب آرامش روحی و روانی در منطقه است و باید برای احیاء و آبادانی امامزادگان تلاش شود.

حجت‌الاسلام مهدی صالحی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ امامزاده در شهرستان نکا وجود دارد؛ افزود: بیشترین امامزادگان شهرستان نکا در بخش روستایی و هزارجریب واقع شده است و مردم ارادت ویژه به این امامزادگان ارمیده در این منطقه دارند.

وی گفت: بهسازی، بازسازی، زیباسازی و ساخت ضریح برای امامزادگان از جمله برنامه‌های مهم ما بود که در طول سال‌های مختلف اجرایی شد و امروز هم شاهد نصب ضریح در امامزاده شاه رضا(ع) لایی بودیم که با حضور مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت(ع) و همراهی علما و روحانیون و مسؤولان اجرایی شد.

به گزارش فارس، مردم با استقبال از این ضریح در مصلای نکا بعد از اقامه نماز عید فطر این ضریح را تا امامزاده شاه رضا(ع) در منطقه لایی نکا بدرقه کردند.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی در بین راه و در مسیر حمل ضریح، اسپند دود کردن و همراهی مردم با ضریح و عکس یادگاری گرفتن از جمله حاشیه‌های مهم این مراسم حمل ضریح به امامزاده شاه رضا(ع) نکا بود.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *