گرامیداشت سی‌امین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در نکا/ تصویر

ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام (ره)در شهرستان نکا ،خوستار  بازخوانی اندیشه‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام (ره)، شد.
به گزارش نیکا خبر ، امام جمعه  شهرستان نکا در سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در مسجد امام خمینی  با اشاره به اینکه احیای مبانی و اصول فکری امام راحل به‌ عنوان راهبرد اصلی جمهوری اسلامی ایران، ترویج و تعمیق و توسعه اندیشه‌های امام (ره) به‌عنوان مسیر آینده انقلاب، تبیین شخصیت فکری و عملی امام (ره) و معرفی به فرانسل انقلاب و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره قیام تاریخ‌ساز حضرت امام(ره) به‌عنوان مبدأ نهضت اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد   انتخاب  آیت االله خامنه  ایی  بعنوان رهبر انقلاب را بعنوان را بعنوان نعمت  الهی  بر شمرد  و گفت: موقیعت و مسئولیت رهبری   با دست و عناتیت خداست  که بر ما ارزانی  شده است .
در این مراسم که با حضور فرماندار شهرستان و جمعی  مدیران دستگاههای اجرایی ، اقشار مختلف مردم حضور داشتند  ایت الله محمدی لائینی خاطر نشان کرد : مردم ما قدردان زحمات معمار و بینان گذار انقلاب هستند و هیچ گاه از خط ولایت  خارج نخواهند  شد و حافظ  ارزش ها و پاسدار  آرمانهای  بلند امام راحل خواهند بود .
چکیده بیانات امام جمعه شهرستان نکا :
? سی و امین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام راحل… سالروز شهادت شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ … و سالروز رهبری مقام معظم رهبری…
به حق میشود گفت ذخیره الهی است. یعنی تا مرز شهادت رفتند اما خدا او را ذخیره کرد برای چنین رسالتی…
? امام(ره) یا رهبری، دو شأن دارند. یک شأن ارشادی، اخلاقی… در این خصوص توصیه می کنند، راهنمایی می کنند… در مسائل اجرایی نوعا اینجوری است.
? مقام معظم رهبری فرمودند شأن رهبری دخالت در مسائل اجرایی نیست. ساز و کار حکومتی مملکت ما براساس قانون اساسی مشخص است… از جمله در مسئله برجام فرمودند: من گفتم، راهنمایی کردم، نامه نوشتم، این شرایط باشد ولی بعضا عمل نشده…
? رهبر هم ته دلش یک ذره تمایل به مذاکره با شیطان بزرگ ندارد. مگر با شیطان جای مذاکره است؟…
? امام و رهبر، یک شأن حکومتی و ولیّ امری هم دارند… رهبر انقلاب اسلامی است، رئیس قوه مجریه نیست. چنانچه سپاه پاسداران هم پاسدار انقلاب اسلامی است. یعنی باید انقلاب را بالانس کنند، پایش کنند… مسائل داخلی مملکتی، اجرایی، قضایی اگر یک وقتی با مصلحت کلی اصل انقلاب ارتباط داشته باشد آنجا مداخله می کند. آنجا دیگر شأن ولیّ امری و حکومتی است… این دو جایگاه … را با هم خلط نکنیم.
? امام بزرگوار در جایگاه ارشادی، توصیه ای خطرها را بیان کردند… مثلا در رابطه با  لیبرالها؛ تا من زنده هستم نخواهم گذاشت که لیبرالها حکومت را در دست بگیرند…
امام یک پیامی را به روحانیت دادند به نام منشور روحانیت. در این منشور چهار خطر را گوشزد کردند. خطر بازگشت لیبرالها. خطر انجمن حجتیه. نفوذپذیری از ضد انقلاب، خطر نفاق.
? امام(ره) فرمودند اسلام آمریکایی همان اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملاهای کثیف درباری، اسلام مقدس نماهای بی شعور حوزه های علمی و دانشگاهی، اسلام ذلت، اسلام نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه داران بر مظلومین و پابرهنه ها.
? جریان لیبرالها در مملکت از کجا وارد شده؟ از ملی گراها. از دل ملی گراها نهضت آزادی به وجود آمد. یک شاخه ای از ملی گراها برای اینکه عناصر مذهبی مومن را جذب کنند…. یک چیزی به نام نهضت به اصطلاح آزادی به وجود آوردند برای اینکه نیرویهای مومن را جذب کنند.
? امام(ره) در نامه خلع منتظری از رهبری، گفتند: «از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز، مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرالها و از کانال آنها به منافقین می سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده اید».
? لیبرالها معتقد به جدایی دین از مسائل اجتماعی  از سیاست و حکومت هستند. دنبال جمهوری دموکراتیک بودند… با ورود اصل ولایت فقیه در قانون اساسی به شدت مخالف بودند حتی خبرگان را تصمیم داشتند منحل کنند… با حکم اعدام سلمان رشدی مخالفت کردند. به آمریکا که ام القرای لیبرالیسم است نگاه موافق داشتند، خواستار روابط با آمریکا بودند… آقای بازرگان آمد، نظرش به صراحت این بود و به امام گفت و اصرار هم داشت که شاه باشد، سلطنت کند اما حکومت نکند…
? اینها بخشی از تفکرات لیبرالهاست که نهضت آزادی  هم جزء آنها هستند و ما خطر نهضت آزادی و انجمن حجتیه را دست کم گرفتیم…
? … تمام این خطرهایی که امام هشدار دادند در جریان فتنه ۸۸ همه دست به دست همدیگر دادند. هم انجمن حجتیه ایها بودند، هم سلطنت طلبها بودند، هم منافقین بودند، هم نفوذیها بودند، هم اسلام آمریکایی ها… بزرگترین افتخار و اقتدار نظام یعنی حضور ۴۰ میلیونی مردم، چهل میلیون رای، بزرگترین دستاورد را که به اقتدار نظام می توانست بینجامد، این را از دست ما گرفتند…
? اگر در جریان فتنه ۸۸ ، ایستادگی و هوشیاری ولایت فقیه نبود، همه شما تصدیق می کنید و در جریان هستید که خطر، بسیار خطر بزرگی بود…
? جای تاسف است دو سه مرکزی که منتسب به حضرت امامند، بیت حضرت امام و جماران، حرم حضرت امام، مرکز حفظ و نشر آثار امام… در تمام این جریانات و فتنه ها مهر سکوت به دهن زدند و هیچ اعلان موضعی، اظهار نظری، برخوردی … سر بیت المال نشسته هستند و این مراکز حساس را گرفتند و کارشان فقط این شده آن تشکیلات اشرافی را برای حرم امام به وجود آوردند. این تشکیلاتی که روح امام به آن سادگی، اصلا شاید اینها را قبول نداشته باشد… واقعا جای گلایه و تاسف است.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *