آغاز برداشت هلوی پیش رس در مازندران/ ویدئو

برداشت هلوی پیش رس در بیش از ۴هزار هکتار باغ‌های مازندران آغاز شد.

به گزارش نیکا خبر ، معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به آغاز برداشت هلوی پیش رس از ۴هزارو ۸۰۰هکتار باغ استان با فعالیت ۵هزار باغدار مازنی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی، تغذیه مناسب و اصلاح مطلوب درختان پیش بینی می شود؛ ۱۰۰هزار تن محصول برداشت شود که این میزان ۲۵ درصد بیشتر از پارسال است.
مولایی با بیان اینکه مازندران رتبه نخست تولید هلوی پیش رس را در کشور دارد، ارزش اقتصادی هلوی امسال را ۴هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
وی، ارقام هلوی پیش رس را ۶۰روزه، داوودی و خردادی اعلام و خاطرنشان کرد؛ برداشت هلوی میان رس در مازندران نیز ۲هفته آینده آغاز می شود.
مدیرعامل زنجیره تولید و توزیع محصولات باغی مازندران هم با اشاره به اینکه با توجه به کیفیت محصولات تولیدی، هلوی پیش رس مازندران به استان های اصفهان، فارس، خراسان، یزد و تهران ارسال می شود افزود: پیش بینی شده صادرات امسال این محصول هم به کشورهای روسیه، آذربایجان، عراق، عمان، قطر و امارات به بیش از ۵هزار تن برسد.
احمدزاده، ارزش صادراتی محصول پارسال را یک میلیون و ۵۰۰هزار دلار اعلام و پیش بینی کرد؛ ارزش صادراتی امسال هلوی پیش رس مازندران به ۳میلیون دلار برسد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *