شاعری در گفتگو با خانه ملت : امکان صادرات گندم وجود دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در صورتی که بیش از نیاز کشور گندم از کشاورزان خریداری شود امکان صادرات آن وجود دارد که می‌تواند گام بسیار مهمی در تداوم خودکفایی این محصول استراتژیک باشد.

به گزارش نیکا خبر ، علی محمد شاعری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص افزایش میزان تولید گندم در کشور، گفت: باتوجه به میزان بارندگی‌ها در کشور پیش‍ بینی می‌شود میزان خرید گندم در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته باشد.


مطالبات گندم‌کاران نقدی پرداخت می‌شود

نماینده مردم بهشهر، نکا وگلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در مقایسه با سال گذشته می‌تواند انگیزه مناسبی برای فروش این محصول به دولت باشد، تصریح کرد: درحال حاضر روند خرید گندم به صورت طبیعی در حال انجام است و بر اساس گزارش‌های دریافتی پرداخت مطالبات گندم‌کاران در مقایسه با سال گذشته بهبود یافته و تنها پس از چند روز مطالبات آنها پرداخت می‌شود.

مطالبات گندم‌کاران بدون تاخیر پرداخت شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید خرید نقدی گندم را ادامه دهد و مطالبات گندم‌کاران بدون تاخیر پرداخت شود، ادامه داد: شرکت بازرگانی داخلی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی پرداخت نقدی مطالبات کشاورزان گندم‌کاران را به خوبی انجام داده و امیدواریم با همکاری سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی این روند ادامه داشته باشد.

صادرات گندم گام مهمی برای تداوم خودکفایی

شاعری در خصوص احتمال صادرات گندم طی سل جاری، گفت: در صورتی که بیش از نیاز کشور گندم از کشاورزان خریداری شود امکان صادرات آن وجود دارد که می‌تواند گام بسیار مهمی در تداوم خودکفایی این محصول استراتژیک باشد.

انگیزه برای فعالیت دلالان در بازار گندم وجود دارد

نماینده مردم بهشهر، نکا وگلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درحال حاضر گندم در کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان قیمت بالاتری در مقایسه با کشور ما دارد به همین دلیل کشش قاچاق آن به سمت این کشورها بسیار زیاد است، عنوان کرد: افزایش قیمت خوراک دام و دان مرغ انگیزه‌ای را برای جایگزینی گندم با خوراک دام ایجاد می‌کند و این موضوع می‌تواند زمینه را برای فعالیت دلالان را فراهم می‌کند.

شبکه خرید تضمینی گندم گسترده شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه دولت باید برای خنثی کردن فعالیت دلالان در بازار گندم شبکه خرید تضمینی را گسترده و مطالبات گندم‌کاران را به‌روز پرداخت کند و همچنین درصورت امکان قیمت آن را در شرایط فعلی افزایش دهد، خاطرنشان کرد: باید با دلالان بازار گندم برخورد حقوقی صورت بگیرد تا در شرایط حساس کنونی بازار محصول استراتژیک گندم مختل نشود.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *