برنامه های هفته هلال احمر درنکا با شعارسیل مهربانی برگزارشد/ تصویر

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نکا گفت :برنامه های هفته هلال احمر با شعار همه جا برای همه و با توجه به حوادث سیل اخیر کشور با شعار سیل مهربانی جاری است، با اجرای برنامه های مختلف در شهرستان آغاز شد.
به گزارش نیکا خبر ، محمود رضا عباسپور در گفتگو با این پایگاه خبری  اعلامر کرد :  برنامه های هفته هلال احمر در نکا باشعار سیل مهربانی برگزار شد 
وی با اعلام اینکه برنامه های هفته هلال احمر با شعار همه جا برای همه و با توجه به حوادث سیل اخیر کشور با شعار سیل مهربانی جاری است، با اجرای برنامه های مختلف در نکا آغاز شد.
عباسپور با تبریک هفته هلال احمر به کارکنان و اعضای هلال احمر سفید پوشان و سرخ پوشان در نکا اظهار داشت: برنامه های مختلف شهرستانی به مناسبت گرامیداشت هفته هلال حمر و صلیب سرخ در این شهرستان برنامه ریزی شد.
.وی بیان داشت: هفته هلال احمر یادآور ایثار انسانهاییست که عاشقانه و خالصانه بدون هیچ چشم داشتی به یاری هموطنان خود می روند و با هر قدم خود به خدا نزدیکتر می شوند و در سیل اخیر کشور این ایثار و خود گذشتگی هم از طرف مردم و هم سازمان ازسوی سازمان های خدمت رسان به زیباترین وجه متجلی شد.
ر ئیس جمعیت هلال احمر نکا خاطر نشان کرد: در ایام نوروز امسال شاهد میکس کلیه فعالیت های ، راهنمایی مسافران، ترافیک جاده ایی ، رانش و ریزش زمین در مناطق بالا دست ، سیل و ابگرفتگی در مناطق پائین دست شهرستان و استان استان همجوار آق قلا کمیشان خوزستان لرستان فارس به همه خدمات دادیم او گفت :در سیلاب اخیر به روستای بایع کلا ، خورشید ، امامیه و در مناطق بالا دست با بالگرد به روستای لترگازسنگروج بهشهر به اتفاق فرماندار محترم و جهاد کشاورزی یک تن خوراک ذامی ارائه شد .
عباسپور  اظهار داشت: ۱۱ تا ۱۹ اردیبهشت هفته هلال احمر نام گرفته است.با توضیح اینکه گرامیداشت هفته هلال‌ احمر امسال با توجه به نزدیکی به انتخابات به جای ۱۸ از ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد، اظهار کرد: بر این اساس روزهای هفته هلال‌احمر از ۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت به ترتیب با عناوین «توانبخشی، حلقه مکمل زنجیره سلامت»، «امدادگران، فرشتگان صلح»، «تولید و اشتغال؛ بالندگی و استقلال»، «داوطلبان؛ خادمان مهرورزی»، «آموزش همگانی؛ راهی به ایران آماده»، «جوانان؛ جویندگان صلح» و «سفیران صلح» نامگذاری شده است.
عباسپور تصریح داد : تعداد حوادث سال ۹۷ که هلال احمر امدادرسانی شده، ۸۸ حادثه و ۱۹ فوتی داشتیم وی یاد آور شد :تعداد ۲۸۵۶ نفر عضو هلال شهرستان هستند.
وی با اشاره به اینکه یک پایگاه امداد جاده ای در محور نکا به بهشهر دایر می باشد تمامی حوادث برون شهری را از ابتدای شهرک عباسپور تا ابتدای بهشهر،جاده دریا و بخش هزارجریب نکا مورد امدادرسانی قرار می گیرد و این پایگاه به همت خیر بزرگوار مهندس سیدمجید لطیفی ساخته شده و پایگاه دیگری به همت خیرین و اهالی نوعدوست روستای دنگسرک در حال ساخت می باشد.
در هلال احمر نکا، برنامه های بشردوستانه، اردوهای آموزشی، کاروان سلامت،پروژه های فرشتگان و همای رحمت، مانورهای امدادی و درمانی و عملیاتهای امدادی انجام می پذیرد.
عباسپور گفت :همچنین دوره های کمک های اولیه و تخصصی پیش بیمارستانی و جاده و سایر دوره ها به صورت رایگان، آموزش داده می شود.
وی از شناسایی نقاط حادثه خیز این شهرستان از پیچ حلاوت و روستای کمیشان اشاره کرد و خواستار اصلاح هندسی این محور شد .
عباسپور از اجرای طرح خادم در دو منطقه شهرک نگین و شهرک ولایت برای تعداد ۴۵۰خانواده اموزش برگزار شد .
اواعلام کرد : بیش از ۳۵۰ عضوداوطلب و ۴۲۰ نفر جوانان درنکا آموزش  دیدند  نکا ۵ خانه هلال احمر روستایی  دارد .تمام تلاش ما برای تاب  آوری مردم و جامعه  در مقابل حوادث و بلایای طبیعی افزایش یابد .
رئیس جمعیت هلال احمرنکا خواستار مشارکت مردم درفراگیری دوره های مختلف آموزش با هدف امادگی در برابر مخاطرات احتمالی شد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *