امام جمعه نکا: مبارزه با شیطان بزرگ، مقابله به مثل با بدعهدی های آنهاست تصویر

خلاصه خبر : آیت الله محمدی لائینی ، به نظر ما تازه شورای عالی امنیت ملی آمده روی ریل. ریل واقعی همین است. برخورد با شیطان بزرگ. مبارزه با شیطان بزرگ، مقابله به مثل با بدعهدیهای آنها و با روحیه قوی از موضع قاطع برخورد کردن، این خط اصلی انقلاب ماست.

متن کامل خطبه های نماز پر صلابت جمعه ۲۰ اردیبهشت سال ۹۸ به امامت آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در در جمع نماز گزاران روز دار در مصلای امام خمینی نکا
همه شما خوبان، روزه داران، نمازگزاران، مردان و زنان با ایمان و خودم را به تقوای الهی سفارش و توصیه می کنم. امام سجاد(ع) در فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی می فرماید:خدایا آنچنان به من حال بده، آنچنان به من رجوع کن، آنچنان توبه مرا بپذیر که من هیچگاه به نافرمانی و گناه و معصیت تو روی نیاورم و به من هم کار خیر را الهام کن و عمل به کار خیر را الهام کن و خدایا ترس از خودت را برای همیشه به من الهام کن. تا زمانی که زنده هستم و حیات دارم از او بترسم. تقوای خدا در اصل برآمده از اساس و ریشه ترس از خداست. آنکه خداترس است از گناه خودش را حفظ می کند، نافرمانی خدا را نمی کند. کسی که حرام می خورد و حرام انجام می دهد معلوم میشود که در دلش ترس از خدا نیست. بنابراین برای دست یابی به تقوا باید واقعا از خدا واهمه داشته باشیم. بترسیم، خوف از خدا را در خودمان تقویت کنیم.

هفته ای که در پیش رو قرار داریم دو وفات که برای پیغمبر(ص) بسیار سنگین بوده و در فاصله سه روز اتفاق افتاده و دو پشتوانه پیغمبر را از پیغمبر گرفته. یکی وفات حضرت ابوطالب عموی پیغمبر و دیگری هم وفات حضرت خدیجه(س) که اینها پشتوانه پیغمبر بودند به خصوص در شرایط در حصر شعب ابیطالب. در آن شرایط سخت و سنگین. پیغمبر آن سال را به عنوان عام الحزن نامگذاری کرده و هر دو بزرگوار به گردن ما و به گردن همه بشریت و امت اسلام حق دارند و ما به عنوان اداء بخشی از حقوق این دو بزرگوار، برای شادی ارواحشان صلوات می فرستیم.

سنت اصیل افطاردادن خیلی چیز خوبی است. این را تعطیل نکنید. حتی به بهانه دادن پولش برای سیلزدگان. آنجا هم بدهید اما آن سنت را حالا یک مقداری محدودتر و ساده تر، تعطیل نکنید. البته اداری ها، مسئولین و مدیران نه. آنجا از پول اداره و بیت المال بخواهند افطاری دهند کار درستی نیست. برای عامه مردم می گوییم که سنت افطار تعطیل نشود ولی خیلی ساده باید باشد. با این شرایط گرانی و این حوادث.

یک سنت بسیار خوبی که سالهای گذشته خیلی بیشتر بوده و در این سالهای اخیر کم شده و آن قرآن دادن بود برای اموات، باسواد نیستم یا وقت ندارم، این مبلغ هدیه، قرآن بخوانید. این خیلی چیز خوبی است و اموات در ماه مبارک رمضان به خصوص منتظرند. در این سالهای اخیر به خصوص دارد کمرنگ میشود و این سنت را حفظ کنید.

طرحی را مسئولین از بالا دادند، هر مسجد یک خانه بسازد برای سیلزدگان. بسیار طرح خوبی است. البته این اواخر خیلی نمی بینیم که از آن صحبت شود در رسانه ها ولی اگر چنین طرحی باشد انشاءالله مساجد، هر مسجد یک خانه این طرح را بخواهیم پیاده کنیم به نظرم چیز جالبی میشود.

برنامه طرح هر مسجد یک خانه مال بسیج سازندگی است و می توانند با بسیج سازندگی در این زمینه مشارکت داشته باشند.

ماه مبارک رمضان است. نظارت بر بازار. تامین ارزاق به قیمت مناسب یک مقداری بیشتر مسئولین جدی بگیرند این مسئله را. توزیع مناسب. الان گوشت قرمز در نکا و شهرهای دیگر فراوان آمده، با دلار ۴۲۰۰ تومانی اما واقعا به دست کی رسیده، چطور شده. همینطوری بیاییم داخل مغازه فرض بفرمایید صف بکشید، یکی ممکن است ده بار بیاید، خودش بیاید، بچه اش بیاید ولی یکی نتواند بیاید، وقتش را نداشته باشد، رویش را نداشته باشد. این توزیع، توزیع درستی نیست و باید توزیع مناسبی باشد.

تامین امنیت خانه های مردم، باغ و زمین و مزارع مردم، کوچه و خیابانها، شبها و روزهای ماه مبارک رمضان. بعضی از کشاورزان و باغداران می گویند ما اصلا روی زمین و باغ خودمان امنیت نداریم. می آیند موتور را می دزدند، کابل را می دزدند. باید اینها را جدی بگیرند. برخورد قاطع نمی بینیم از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در رابطه با سارقان.

همینطور شبهای ماه رمضان گاه دیده میشود بعضی از موتورسوارها به صورت خیلی بی رویه در خیابانها رانندگی می کنند. موتورهایی که از نظر قدرت موتوری بالای حد مجا زهست و نباید افراد اینطور موتورها را داشته باشند. چرا دست اینها باید باشد؟ آیا شما نمی دانید در شهر نکا چند موتور است که بالای حد مجاز است؟ بروید اینها را بگیرید و برخورد شود.

الحمدلله مسئولین انتظامی گفتند در این چند روز که ما خیلی تظاهر به روزه خواری را نداشتیم. خدا را شکر می کنیم، مردم ما حرمت ماه رمضان را انشاءالله حفظ می کنند.

سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی طوسی است و حمله هماهنگ آمریکا و عراق به ترمینال نفتی خارک در سال ۶۷ و همینطور روز خانواده و به خصوص اعلان موجودیت رژیم اشغالگر قدس و یوم النکبه، همینطور سالروز لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت ا.. میرزا حسن شیرازی بزرگ که این واقعا یک برگ زرین در تاریخ ایران باشکوه ما، در تاریخ مرجعیت دینی ما با یک فتوا، بساط استعماری انگلیس برچیده شد. این، نقش دین، نقش علمای دین، نقش روحانیت و همینطور در طول تاریخ جریان مشروطه تا انقلاب اسلامی و حرکت امام بزرگوار و امروز رهبری رهبر عالیقدر ما، نقش علما، نقش روحانیت بسیار نقش برجسته ای است و لهذا دشمنان دوست دارند که روحانیت بساطش برچیده شود و شما باید در توسعه نهاد روحانیت و تقویت نهاد روحانیت، همه ما و شما وظیفه داریم و لهذا بنده دعوت می کنم از نوجوانان خوش استعداد بیایند، ایام تابستان هم برای پذیرش طلبگی حوزه ها ی علمیه این آمادگی را دارند. حتما بیایید سرباز امام زمان بشوید. خانواده ها باید بچه هایشان را بفرستند، واجب کفایی است. دین بدون اینکه کسی باشد که این دین را یاد بگیرد و یاد دهد، دین که خودبخود تداوم پیدا نمی کند. باید این تعلیم و تعلم، حوزه و طلبه، باشد. در میان همین بچه های شما، همین طلبه ها، شخصیتهایی مانند آیت الله شیرازی بزرگ، مثل رهبر بزرگوار، مثل علامه مطهری ها، آیت ا.. کوهستانی و امثال اینها. چه افتخاری از این بهتر و والاتر؟


باید بنده تجلیل کنم از نوجوان بسیار خوب، قهرمان، امیر حسین عرب، کاراته کار ایرانی که در مسابقات بین المللی در بلغارستان بازیهای زیبایی کرده و در آستانه مدال طلا قرار گرفته، بنا شده با یک هماوردی از رژیم اشغالگر فلسطین مسابقه دهد اما ایشان از مسابقه دادن خودداری کرد. یک نوجوانی که ۱۶ سال بیشتر ندارد. با رقیب و مربی اش که آمدند به او گفتند ما بازیهای تو را تماشا کردیم، مدال طلا حق توست و ایشان در جواب گفت شما اگر حق حالیتان میشود، حق و حقوق می دانید چرا پس هفتاد سال است که حق مظلومین فلسطین را گرفتید و غصب کردید. یک نوجوان ۱۶ ساله.واقعا اینها همان محمد حسین فهمیده های دفاع مقدس هستند. همان حججی ها، مشتاقی ها، سالخورده ها، عشریه ها، کمالی ها، فیرزوآبادی های امروز ما هستند. همانها هستند در حوزه تربیت بدنی و در حوزه ورزش.

 

 


بنابراین دشمن بداند که این ملت قهرمانانی مثل محمد حسین فهمیده ها، مثل حججی ها، مثل امیرحسین عرب را برای همیشه برای مبارزه با استکبار جهانی تربیت خواهد کرد. (تکبیر حضار)

در مورد برخورد شورای عالی امنیت ملی، الحمدلله این برخورد را تصویب کرده و بالاخره در دستور کار خودش قرار داده.

ماجرا چیست؟ ماجرا این است که ما پنج شش سال معطل برجام شدیم برجام را تصویب کردیم. آقای ترامپ آمده این را یک طرفه نقض کرده و بیرون رفته و اتحادیه اروپا هم یک سال است که امروز و فردا می کند، تکلیف ما را مشخص نمی کند که بالاخره می خواهد با ما در پیمان برجام و معاهده برجام می خواهد همکاری کند یا نمی خواهد همکاری کند. امروز و فردا می کند و مشخص نمی کند. اینجاست که شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفتند یک مقابله به مثلی که فعلا خیلی ضعیف است و البته ما وجدانا این را راضی نیستیم اما از آن جهتی که یک آغاز مبارکی می تواند باشد، از این جهت مورد تایید ماست. آمدند تصمیم گرفتند که بالاخره مواد غنی شده که باید بیش از ۳۰۰ کیلو را بفروشیم، نفروشیم و اب سنگین بیش از ۱۳۰ کیلو را باید بفروشیم، آن را هم نفروشیم. به مدت ۲ ماه این برنامه بگذاریم تا جوابی برای بدعهدی اروپاییها و آمریکایی باشد و یک اولتیماتوم هم باشد.

مقام معظم رهبری که از همان اول این هشدارها را داده بودند. فرمودند بنده از روز اول بارها و بارها گفتم به آمریکا اعتماد نکنید. این هم نتیجه اش. در رابطه با مذاکره با سه کشور اروپایی هم می گوییم به اینها هم نباید اعتماد کرد و برای هر قرارداد باید تضمینهای واقعی و عملی بگیریم و گرنه نمیشود به این کل حرکت را ادامه داد. (۱۹/۲/۹۷)

 

 

رهبر بزرگوار هشدارهای لازم را داده بودند ولی بالاخره، حالا همه به این نتیجه رسیدند آنچه که جوان در آینه می بیند، پیر در خشت خام می بیند. رهبر عزیزمان از همان اول اینها را پیش بینی کرده بودند.

به نظر ما تازه شورای عالی امنیت ملی آمده روی ریل. ریل واقعی همین است. برخورد با شیطان بزرگ. مبارزه با شیطان بزرگ، مقابله به مثل با بدعهدیهای آنها و با روحیه قوی از موضع قاطع برخورد کردن، این خط اصلی انقلاب ماست.

حضرت امام(ره) فرمودند ما تا آخر عمر علیه دولت آمریکا مبارزه می کنیم و تا آن را به جایش ننشانیم و دستش را از منطقه کوتاه نکنیم از پای نمی نشینیم. (صحیفه امام ج ۱۲ ص ۱۷۵)

 

 

 

 


پس تازه آقایان روی ریل آمدند. ریل اصلی یعنی مبارزه با آمریکا، مبارزه با شیطان بزرگ.

ما همین را مغتنم می شمریم. راهپیمایی امروز ما هم به منظور تایید این تصمیمی است که مسئولین ما گرفتند و هم به منظور روحیه دادن به مسئولین است که شما نترسید. مگر یکی از مناسبتها را نگفتیم حمله هماهنگ شده آمریکا و عراق به جزیره خارک و ترمینالهای نفتی. ما بدتر از اینها را داشتیم، آمریکا با ما برخوردهای بدتر از اینها را داشت. مگر توانستند کاری کنند. امروز الحمدلله به چنان قدرتی رسیدیم که اصلا جرات چنین حمله هایی را ندارند. ما می خواهیم با راهپیمایی امروز خودمان به مسئولین خودمان و تیم مذاکره کننده هم این روحیه را بدهیم که با صلابت در مقابل استکبار جهانی بایستید. ملت ما از این برنامه حمایت می کند و ما به آمریکا اعلان می کنیم که ما درمقابل بدعهدی های شما کوتاه نخواهیم آمد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *