اجرای برنامه جشن الفبای فارسی یا رقص باله درسالن ارشاد اسلامی نکا !/تصویر

پیشتر درخبر ها خوانده بودیم که معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن تاکید بر ارائه خدمات آموزشی متناسب با موازین اسلامی و شرعی در مهدهای کودک گفت: آموزش‌هایی همچون رقص در مهدها ممنوع بوده و با مهدهای متخلف برخورد می‌شود.
به گزارش نیکا خبر ،پنج شنبه هفته گذشته بمنظور ضبط گزارش روز شورای اسلامی راس ساعت یازده وارد سالن اجتماعات شهید منتظر قائم در مجتمع حضرت امیرالمومنین شهرستان نکا شدیم اما با صحنه ایی روبرو شدیم که دل هر دلسوخته به نظام مقدس اسلامی را بدرد می آورد جشن الفبای فارسی اما …” دخترکان معصومی که با لباس های بسیار زننده به روی سن صف کشیده بودندو ناچار بودندحرکاتی که مربی آنها انجام می داد را برای حضار که اکثرا خانواده های مدعو بودند به نمایش در آورند و هر از گاهی ،مجری برنامه برای تائید و تشویق کودکان معصوم از شرکت کنندگان می خواست آنها را مورد تشویق قرار دهند .


ماجرا قابل تامل نبود و لیکن سالن را ترک کرده و به انتظاربرنامه بعدی بزرگداشت روز شورای اسلامی با یک ساعت تاخیر نشستیم .
نکته بعدی /عذر بدتر از گناه ابن بود در انتهای برنامه روز شورا ،وقتی به اعتراض از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی توضیح خواستیم با لحن تند در پاسخ گفتند به شما ربطی نداره مملکت صاحب داره و این یک برنامه فرهنگی بود که به اجرا در آمده و در ادامه بمانند که اهانتهاو اتهاماتی نسبت به خبرنگار شهرستان روا داشته است که شما خبرنگار هم نیستید خبر بیار و خبر ببر هستید هرجا پولبیشتر باشه کار می کنید مطلب بنفع آنان می زنید و در مقابل از مردم و مسئولان پول میگیرید مطلب می نویسید که دوستانیکه شاهد ماجرا بودند ما را به سکوت در مقابل این اتهامات دعوت نمودند … جای بسی تاسف است که درشهر نکا که به دیارعالمان فرهیختگان و صاحب فرهنگ اصیل برگرفته از دیانت است و نهایت به دیار نیکان شهره است هر از گاهی مدیریت دستگاه اجرایی و فرهنگی وقتی کاسه صبر و تحملش پرمی شود تیر خلاص رها می کندو نسبت های ناروا به طرف مقابلش روا میداردکه در مقابل جز عرق شرم چیزی باقی نمی گذارد . و به نوعی اصل صورت مسئله را پاک می کند .
البته این گونه برخوردها در گذشته هم از مدیران این مجموعه فرهنگی به قشر رسانه نسبت داده شد و تازگی نداره و از این طیف زیاد از این نوع اتهامات شنیدیم .


اما انچه حائز اهمیت است برخورداری کودکان معصوم از آموزش متناسب با موازین اسلامی و شرعی است که دربعضی ازمهدهای کودک به این مهم توجه نمی شود در این زمینه علی رغم اینکه ، سازمان بهزیستی به‌صورت جدی به مهدهای کودک هشدار داده بود مبنی براینکه چنانچه تخلفاتی در این حوزه صورت بگیرد با آنها برخورد می‌شود و مهدها نمی‌توانند برنامه‌های غیرآموزشی و غیرشرعی برخلاف موازین دینی از جمله رقص در مهدهای کودک آموزش دهند.انتظار است با برگزار کنندگان چنین برنامه های برخورد جدی بعمل آید .
ذکر این نکته ضرویست که در تربیت نسل ها یکی از پیچیده ترین و مهمترین زمان ها دوران کودکی و پیش از هفت سالگی است که هم از نظر دینی و هم از نظر علوم طبیعی بر آن بسیار تاکید می شود و آن را نقطه ای تعیین کننده در زندگی فردی و اجتماعی بشر می دانند.
امروزه و بطور عموم مهدهای کودک مکان هایی هستند که بار تربیت نسل آینده را به دوش می کشد اما گاهی عدم نظارت مواردی را نیز پدید می آورد که از دید برخی درست و در دید دیگر نادرست به حساب می آید.
اما هفته قبل تصویری در گوشی های موبایل بسیاری از خانواده ها دست به دست می شود مبنی بر اینکه اجرای جشن الفبا فارسی منتهی در کنارش رقص و موسیقی به کودکان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که از سوی یکی از مهدکودک ها به اجرا در آمده است و متاسفانه هیچ گاه واکنش مناسبی در این مورد نشان داده نشده است.

با ابراز تاسف از این که امروز در برخی مهدکودک ها به جای انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) با رقص و موسیقی کودکان را تغذیه می کنند، همانطور که بارها و بارها علمان دین متذکر شدند این مسئله فاجعه است، چرا که قلب کودکان پاک است و وقتی با الگوهای اشتباه تربیت می شوند، در آینده دچار مشکلاتی خواهند شد؛ باید مهد کودک‌ها بر اساس مکتب اهل بیت(ع) فعالیت کنند و الگوهای منطبق با ائمه(ع) را برای کوکان ترسیم کنند.
ذکر این نکته هم لازم است بدانیم کودک نیاز به شادی دارد، اگر بخواهد مثل ما آدم بزرگ ها زندگی کند که همیشه باید غمگین باشد اما باید نوع شادی ها با فرهنگ ما هم خوانی داشته باشد.
نویسنده این مطلب مخالف با حضور کودکان در مهدها نیست چونکه مهدکودک ویژگی مثبت فراوانی مانند اجتماعی شدن کودک و آموزش مهارت های مختلف زندگی را از سوی مربیان سختکوش و مجرب فرا می گیرد .بنابراین آموزش های نادرست در مهدهای کودک موجب ترویج سبک زندگی غربی در میان خانواده های ایرانی می شود،متاسفانه امروز شاهد آموزش رفتاری غلط و به دور از شئونات اسلامی در اکثر مهدکودک های کشور هستیم، این موضوع علاوه بر آنکه موجب فراموشی فرهنگ و آداب اصیل ایرانی می شود، ورود فرهنگ های بیگانه و غیر اسلامی را نیز به دنبال خواهد داشت.


متاسفانه چند سالیست که سازمان های بین المللی مثل یونیسف مهدکودک ها را موظف دانسته اند تا مکانی شاد را برای کودکان فراهم کنند، از سوی دیگر معتقدند که شادی تنها با رقص و پایکوبی ایجاد می شود. این موضوع باعث شده است تا بسیاری از مهدکودک های کشور از الگوی این سازمان ها پیروی کنند و با برگزاری جشن ها و مراسماتی که قسمت اعظمشان را رقص و پایکوبی تشکیل می دهد، روحیه کودکان را شاد و سرزنده نگه دارند که البته کاملا در اشتباه هستند.
حال به نظر می رسد که نظارت بیشتر و بهتری را از سوی مسئولان می طلبد چیزی که سال های قبل باید به فکر آن می افتادیم؛ درست زمانی که اشتغال زنان در بیرون از خانه رو به اوج نرفته و هنوز مهدهای کودک به عنوان یکی از ضروریات برخی خانواده ها مطرح نشده بود اما با این وجود نباید از پیشگیری و اقدامات قانونی برای برخورد با این معظل فرهنگی غافل شد.
شایان ذکر است :این رسانه بر خود فرض میدارد ازاقدام بموقع و انقلابی جناب داستان محترم شهرستان حجت الاسلام ملا کریمی مبنی بر دستور و بررسی و شناسایی متصدیان و احضار آنان تشکر نماید .

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. با افتخار بالرینم در گفت:

    خب مگه چیه آخه شما بجوز گندش کردید انگار جرمه کی به باله میگه هنر ممنوعه آخه من الا میخواهم بالرین بشم ممنوع هست برای همین تو خونه از مطالب اینترنت آموزش میبینم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *