امام جمعه نکا خواستار ترویج جنبش عاشورایی درجوامع اسلامی شد

به گزارش نیوز نکا ، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی خطیب جمعه شهرستان نکااز مبلغان خواست در مراسم عزای حسینی جنبش فکری وعاطفی عاشورایی را در میان مردم ترویج نمایند .

به گزارش خبرنگار نیوز نکا، محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با دعوت به رعایت تقوای الهی، عمل به واجبات، ترک محرمات، انجام کارهای خیر و نیک و امر به معروف و نهی از منکر را از مصدایق مهم تقوای الهی برشمرد.
5365
وی با اشاره به فضائل امام حسین (ع) و یاران با وفایش، وقایع عاشورا را درس عبرت برای تمام جهانیان بر شمرد و افزود: عاشورا درس عزت و از خودگذشتگی و ولایت‌مداری و ولایت دوستی در راه اعتلای دین مبین اسلام است.

امام جمعه نکا بیان داشت:حضرت امام حسین در قیامش ثابت کرد که به خاطر عملی ساختن و احیای این اصل اسلامی می توان جان داد.
5367
امام جمعه نکا ادامه داد:با تزریق معنویت عاشورا به جوامع اسلامی، مسیر حق، عدالت و فضیلت در برابر نسل ها ترسیم گردید و این ویژگی احیاگرانه عاشوراست که آن را اسوه ای برای هرگونه جنبش فکری وعاطفی عاشورای حسینی نموده است.

خطیب جمعه نکا با بیان اینکه از گذشته تا کنون محرم با تحریف‌ها و آسیب‌های جدی مواجه بوده یکی از این آسیب‌ها راتحریف مسئله عاشورا دانست وهممچنین ازاز مبلغان خواستار شد در مراسم عزای حسینی جنبش فکری وعاطفی عاشورایی را در میان مردم ترویج دهند.
5372
وی یاد آور شد هرچه معرفت دینی ما نسبت به اهل بیت بیشتر باشد عواطف ومعرفتمان قوی تر ومستحکمتر خواهد بود.
5374
لائینی در ادامه متذکر شد:عزاداری حسینی تعظیم شعائر دینی وحسینی است و باید با شور و شعورحسینی برگزار شود.

وی بیان کرد:اخلاص نیت در عزاداری مهم‌ترین اصل است و عزاداری‌های طولانی ورقابت دسته روی ها موجب تقرب بیشتر نمی‌شود.

خطیب جمعه نکا عنوان کرد:مجالس عزای اباعبداللّه تنها موقعی باعث خشنودی خدا و قبول و موجب اجر و ثواب اخروی است که در حدود بندگی خدای متعال به انجام رسد و مشتمل بر دروغ و حرامی نباشد، چه خدا را نمی توان از راه گناه عبادت کرد و حرام را نمی توان مقدّمه عبادت قرار داد.

لائینی با تاکید بر اینکه باید ساعات عزاداری مشخص و زمان‌بند باشد، یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که سر و صدای هیئت‌ها و تکایا باعث آزار و اذیت مردم نشود و چیزی که حسین (ع) از ما می‌خواهد این است که روز به روز بر معرفت ما نسبت به اهل بیت (ع) افزوده شود.

امام جمعه نکا با اشاره به اقامه به موقع نماز و عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر پیام عاشوراست تصریح کرد: اهتمام به نماز اول وقت، برخواسته از پیام عاشوراست و همگان باید در گسترش و نهادینه کردن این فرهنگ نقش آفرینی کنند.
5374
لائینی همچنین از حضور گسترده و پرشور مردم نکا در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان قدردانی وخاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان نشانه استکبارستیزی آنها علیه امریکا است.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *