دادستان زابل ترور شد

حوالی ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح چهار شنبه ، «موسی نوری»، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زابل و راننده اداری وی در مسیر منزل تا محل کار، توسط مهاجمان ناشناس کشته شدند.

به گفته رئيس‌كل دادگستري سيستان و بلوچستان، اين حمله تروريستي وحشيانه درحالي اتفاق افتاد كه دادستان زابل در حال رفتن به محل كار خودش بود.

مهاجمان پس از متوقف کردن خودروی دادستان مقابل بیمارستان «امیرالمومنین(ع)» زابل، او و راننده‌اش را توسط اسلحه کلاشنیکف به رگبار گلوله بسته و به شهادت رساندند‬. نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز امروز در گفت‎وگو با فارس، شهادت دادستان زابل به دست افراد ناشناس را تایید کرد. بلافاصله بعد از اين اقدام جلسه شوراي تامين استان تشكيل شد. هویت راننده شخصی دادستان زابل که به همراه وی مورد هدف گلوله قرار گرفته و به شهادت رسیده، مهدی مرعی گزارش شده است.

معاون استانداري سيستان و بلوچستان نيز شهادت دادستان زابل را «متاثر از اقدامات قضایی و اجرای عدالت در حوزه سیستان» دانست. رجبعلی شیخ زاده گفته: «قانون‌گریزان اجرای عدالت را برنمی‌تابند.»

او گفت: «سرنخ‌هایی در این زمینه در دست مراجع قضایی بوده و اقدامات امنیتی در حال انجام است.»

اين ترور هيچ ارتباطي با حوادث اخير ندارد
در هفته گذشته منطقه سيستان و بلوچستان با حملات تروريستي از جمله حمله گروه «جيش العدل» به پاسگاه مرزي سراوان روبه رو بود. تنها در اين حمله ۱۴ تن از سربازان وطن كشته شدند. يك روز بعد حكم اعدام ۱۶ نفر از قاچاقچيان و تروريست‌هايي كه احكام آنها از مدت‌ها پيش صادر شده بود، اجرا شد. با وجود توضيحات مسئولان قضايي، رسانه‌هاي خارجي تلاش كردند تا اين اعدام‌ها را تلافي‌جويانه معرفي كنند.

با اين حال حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان «هرگونه ارتباط این حادثه تروریستی را با اعدام‌های اخیر و حوادث چند روز گذشته در این استان رد کرد.»

موسی نوری قلعه‌نو در مهرماه سال گذشته به سمت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زابل منصوب شده بود.

جیش العدل مسئولیت ترور را بر عهده گرفت
گروهک تروریستی ‘جیش‌العدل’ در اطلاعیه‌ای، مسئولیت ترور صبح چهارشنبه دادستان شهرستان زابل را بر عهده گرفت. این گروهک تروریستی در این اطلاعیه، ضمن انتساب برخی اتهامات به شهید موسی نوری، دستگاه‌های امنیتی را به دلیل مقابله با اشرار و تروریست‌ها، متهم به نقض حقوق اقلیت‌ها کرده است.
الف

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *