ورود شوراي فرهنگ عمومي نكا به مباحث صيانت از جنگل و منابع طبيعي/عکس/

در جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان نكا موضوعات متنوعي همچون نهادينه شدن فرهنگ صيانت از منابع طبيعي و جنگلها، فرهنگ عاشورايي وعزاداري هاي غير انحرافي مورد بحث قرار گرفت.
شوراي فرهنگ عمومي شهرستان نكا كه با حضور اعضا و نيز عضو مهمان حجت الاسلام ابراهيمي دبير شوراي فرهنگ عمومي استان و مسئولان شهرستان نكا به رياست امام جمعه شهرستان در سالن فرمانداري برگزار شد.

در اين جلسه حجت الاسلام محمدي لاييني امام جمعه نكا در سخناني گفت اگر پس از ۵۰ سال از رحلت پيامبر اكرم انحرافاتي در دين بوجود آمد كه امام حسين (ع) لازم ديدند قيام كنند و به شهادت برسند پس در فاصله ۱۴۰۰ سال تا به امروز چقدر در دنياي اسلام انحرافات و معضلات بوجود آمده كه نياز به قيام و يا جنبش است.
وي افزود بحمدالله انقلاب اسلامي در همين راستا شكل گرفت و يكي از برنامه هاي تدارك ديده شده در اين انقلاب براي كاهش اين انحرافات شوراي فرهنگ عمومي در سطح كشور، استان و شهرستان است.
432

وي گفت ما بايد نابسامانيهاي كشور را شناسايي و در جهت رفع آن تلاش كنيم اگر توانستيم در اين راستا موفق باشيم عزادار واقعي امام حسين هستيم وگرنه صرف برپايي عزاداري كافي نيست.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان نكا امر به معروف و نهي از منكر را از اهداف والاي امام حسين برشمرد و آن را در همه حال مهم دانست. وي با اشاره به هفته كتاب به كتاب آفرينان و صاحبان انديشه هم اشاره اي داشت و كه بايستي از انها تجليل بعمل آيد و نمونه اي از آن را علامه ابن شهر آشوب برشمرد كه قرار است بزودي كنگره اين عالم مازندراني برگزار شود.

حجت الاسلام ابراهيمي مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي هم در اين جلسه به لزوم برپايي مراسم عزاداري بدون پيرايه و انحراف تاكيد كرد و افزود مداحان بايد از غلو گويي، ارائه مطالب گمراه كننده به منظور تهييج احساسات و… پرهيز كنند. وي افزود كنگره ابن شهر آشوب اين شخصيت برجسته مازندراني كه تاكنون ۲۰ جلد از كتابهايش شناسايي شد اواخر آبان در ساري و دارلشفاء قم برگزار مي شود.

DSCN1758
در اين جلسه ربيعي رئيس دادگستري شهرستان نكا در خصوص حفظ منابع طبيعي و بالا بردن سطح فرهنگ عمومي بوي‍ژه در روستاها براي صيانت از جنگلها و مراتع كه محور ديگر جلسه بود پيشنهاداتي در چند بند مطرح كردند و افزود اين پيشنهادات حاصل چندين جلسه با مسئولان و… است. قرار شد در جلسه بعدي اين شورا با حضور مدير كل منابع طبيعي جهاد كشاورزي شركت نكا چوب و… برگزار شود و اين پيشنهادات به تصويب نهايي برسد. اين پيشنهادات بيشتر در راستاي برخورد جدي تر مسئولان با زمين خواران و تخريب كنندگان منابع طبيعي بوده و طي ضربالعجل شش ماهه از منابع طبيعي مي خواست تا پرونده تخلفات را به دادگستري ارجاع دهند.
DSCN1749
در اين جلسه همچنين علي رجبي فرماندار نكا هم نكاتي در خصوص فرهنگ عاشورايي، چگونگي برخورد با خاطيان منابع طبيعي و… نكاتي را بيان كردند.

DSCN1761

09988

5421

DSCN1759

DSCN1763
ونگ نیوز

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. علی حیدری بهزادکلایی در گفت:

    اینجانب بعنوان شهروند نکایی و بنا به احساس مسئولیت خودم مورخه ۱۳۹۲/۸/۱۵ به اداره منابع طبیعی نکا مراجعه کردم و با حضور در دفتر معاونت محترم آن اداره مراتب نگرانی خودم را در خصوص تخریب متابع طبیعی و کوههای لب جاده بین نکا و بهشهردر حواشی روستاههای کلت ، کمیشان ، میانگله ، گل خیل و غیره… که با استقرار رودلها و کارخانه های کوچک سنگ خورد کنی وضعیت مشمئز کننده ای را در این مسیر ایجاد کردند اعلام نمودم و معاونت آن اداره اعلام نمودند که اقدام شرکتها با کارگاههای کوچک که تعداد آنها زیاد است ناشی از مجوز دولتهای قبلی بوده است من نیز اعلام نمودم که این تخریب طبیعت ، محیط زیست و تخریب سرمایه های مادی و معنوی نسلهای آینده است و انتظار میرود با وجود جلسه فوق مدیران و دست اندر کاران با پیگیری این موضوع از تخریب دیوانه وار این مسیر که بعضا” باعث نما و چهره زشت برای نکامیباشد با تشریک مساعی از تبعات جبران ناپذیر وادامه این تخریبها جلوگیری نمایند.طبیعت جان دارد ولی نمیتواند از خود دفاع کند حد اقل ما که داریم در این طبیعت زندگی میکنیم میتوانیم حرف بزنیم و و برای صیانت منابع طبیعی دور و اطراف خودمان حد اقل گامها را برداریم و از مسئولین محترم انتطار میروند که همین امروز به فکر چاره باشند فردا دیر است من بعنوان یک شهروند انتظار اقدام عاجل دارم و بدانیم که ما با طبیعت و زیبایی زنده ایم و باید قدر این مواهب طبیعی را بدانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *