موسی نژاد:پیشرفت بی سابقه مازندران درتولیدماشین آلات در۷۰ سال اخیر

رییس امور فناوری‌های مکانیزه اداره کل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در سال‌های نه چندان دور تنها ۱۰ درصد برنج‌های تولیدی با کمباین‌های مخصوص برداشت می‌شدند، گفت: امروزه با تولید ماشین آلات و ادوات کافی برنج کاری در بیش از ۹۰ درصد اراضی با ادوات مخصوص و پیشرفته انجام می‌شود و برداشت آن‌ها نیز با کمباین‌های مدرن صورت می‌گیرد.

به گزارش نیکا خبر ، مهندس موسی نژاد گفت: هرچند از ورود مکانیزاسیون به کشور تقریبا بیش از ۷۰ سال می‌گذرد، اما در همه این سال‌ها به دلیل مشکلات مختلف از جمله نبود نقدینگی و اعتبارات کافی این خواسته برآورده نمی‌شد و در نتیجه مجبور بودیم ماشین آلات مورد نیاز از جمله خاک ورزها، سم پاش‌ها و کمباین هارا از کشور‌های تولید کننده اروپایی وارد کنیم.

موسی نژاد گفت: الان چیزی بیش از ۳۰۰ شرکت در کشور مشغول به فعالیت در زمینه تولید ماشین آلات کشاورزی هستند که این تولیدات با تکنولوژی روز انجام می‌گیرد که کمک شایانی به کشاورزان در پروسه کشاورزی می‌کند.

رییس امور فناوری‌های مکانیزه اداره کل جهاد کشاورزی مازندران افزود: تا چندی پیش نگران تاثیر تحریم‌ها بر شرایط کشاورزی و تولیدات صنعتی بخش کشاورزی بودیم، اما طی بررسی‌های انجام شده معلوم گردید که تولیدات قطعه‌ها و دستگاه‌های به مرز خودکفایی رسیدیم که این اتفاق هم در عرصه میزان تولید و هم در زمینه علم تولید این محصولات رخ داده است.
خودکفایی ادوات کشاورزی مازندران/ کشاورزی روی دور آرامش
مازندران در حال حاضر در عرصه تولید ادوات و ماشین آلات کشاورزی استانی فعال و غیرقابل چشم پوشی است و به تنهایی تولید ۱۴ درصد از نیاز کشور را در این زمینه بر عهده دارد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *