آیت الله طبرسی :اهل مذاکره هستیم اما به دشمن باج نمی‌دهیم

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ما اهل تعامل و مذاکره هستیم، اما نه اینکه به دشمن باج دهیم.
آیت‌الله نورالله طبرسی ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، فرارسیدن ماه محرم را به مردم شریف مازندران تسلیت گفت و ۱۳ آبان را که روز دانش‌آموز نامگذاری شد را یوم‌الله دانست.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ آبان روز مبارزه ملی با استکبار جهانی و سالروز تبعید امام راحل به ترکیه است، افزود: این روز تاریخی و مهم که با تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش‌آموز همراه است برای شکل‌گیری انقلاب اسلامی سرنوشت ساز بوده است.

طبرسی با بیان اینکه امام راحل تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم دانستند، تصریح کرد: شعار مرگ بر آمریکا نباید فراموش شود.

وی بحث مذاکره را جدای از مقوله رابطه با آمریکا دانست و ادامه داد: ما اهل تعامل و مذاکره هستیم نه اینکه به دشمن باج دهیم.

امام جمعه مرکز مازندران به فرارسیدن حماسه عاشورا و رعایت شئونات این روز مذهبی اشاره کرد و گفت: برخی پیرایه‌ها این فرهنگ مقدس را آلوده کرده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه برخی پیرایه‌ها برای فرهنگ دینی ما آسیب تلقی می‌شوند، بیان داشت: این آسیب‌ها باید نرم‌افزاری معالجه شود.

وی با بیان اینکه عاشورایان باید اهل درد و درک باشند، یادآور شد: اگر درد و درک حماسه عاشورا با هم صورت گیرد تولی و تبری ایجاد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران به اجرای برخی برنامه‌های ضد فرهنگی که در قالب عزاداری امام حسین عجین شده است را آسیب دانست و گفت: مراسم دسته روی باید به صورت ساده با در دست گرفتن یک پرچم و نوحه خوانی عاشورایی انجام شود تا اثرگذار باشد.
وی افزود: عزاداری‌های نوین جنبه سرگرمی دارد و به اصل فرهنگ عاشورا آسیب می‌زند.
طبرسی با بیان اینکه مسلمانان با در اختیار داشتن قرآن، مفاتیح‌الجنان، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، انواع مناجات‌ها و ادعیه‌ها نسبت به تمام ادیان کامل‌ترین و صریح‌ترین دین است، تصریح کرد: مسلمانان از جنبه نظری مشکلی در دین ندارند اجرای این مباحث در جامعه باید پیگیری شود.
وی در رسیدگی به مصوبه دیگر این جلسه به برگزاری کنگره ابن شهرآشوب در ۲۹ و ۳۰ آبان ماه مازندران اشاره کرد و گفت: اجرای این کار فرهنگی جنبه ملی و بین‌المللی دارد و مورد تاکید رهبری قرار گرفت.
طبرسی، ابن شهر آشوب را شخصیتی چند وجهی عنوان کرد و افزود: ابن شهر آشوب ملایی جامع، محدث، مفسر، ادیب، شاعر و متکلم در جامعه شیعی است که علما و مراجع این شخصیت علمی را به ما یادآور شدند.
وی متذکر شد: برگزاری کنگره ابن شهر آشوب برای مازندران حیثیت است و با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی باید به بهترین نحو برگزار شود.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *