تجلیل ازبرترین های علمی و فرهنگی دبیرستان سمپاد(حاجی باقری)نکا/ تصویر

خلاصه خبر : مازندران دارای استعدادهای برتر علمی و ورزشی پس ازاستان تهران،بعنوان پُرمدال‌ترین استان در المپیادهای علمی است. در سال تحصیلی 97-98 استان مازندران 15 مدال کشوری اخذ کرده که ازاین تعدادیک مدال طلا، 6 مدال نقره و 8 مدال برنز از سوی دانش اموزان این استان اخذ شده است .

پنجمین سال تجلیل از برترین‌های دبیرستان تیزهوشان پسرانه متوسطه دوم نکا (حاج ابوطالب باقری) که صبح امروز در هتل میلاد این شهرستان با حضور خانم مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان ، اقای شاعری نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی ، اقای آزادی مدیر سمپاد استان مازندران ، اقای پالار مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکا ف خیرین محترم ، مربیان معلمان ،اولیای دانش آموزان و فارغ التحصیلان این آموزشگاه در هتل میلادنکا همراه با ویژه برنامه تجلیل برگزار شد،

به گزارش نیکا خبر ، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان:برنامه ملی «شهاب» امسال نیز همچون گذشته با قوت برگزار می‌شود.
«فاطمه مهاجرانی» در مراسم پنجمین سال تجلیل از برترین‌های دبیرستان تیزهوشان پسرانه متوسطه دوم نکا (حاج ابوطالب باقری) که صبح امروز در هتل میلاد این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: تعداد کل دانش‌آموزان سمپادی در کشور ۱۲۰ هزار نفر است که در ۶۷۰ مدرسه متوسطه اول و دوم مشغول تحصیل هستند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور با بیان اینکه نسبت پسران به دختران در این مدارس ۶۰ درصد به ۴۰ درصد است، افزود: بیشترین میزان دانش‌آموزان سمپادی کل کشور با ۴۵ درصد در اختیار دانش‌آموزان رشته علوم تجربی است و مابقی دانش‌آموزان شامل ۲۳ درصد رشته ریاضی و مابقی رشته علوم انسانی است.

وی خاطر نشان کرد :از وقتی مدارس سمپاد نخستین بار در سال ۱۳۶۶ شکل گرفت تا امروز بیش از۶ هزار مدال کشوری و بالغ بر ۷۱۲ مدال جهانی از سوی دانش آموزان کشورمان اخذ شده است .
مهاجرانی مازندران را دارای استعدادهای برتر علمی و ورزشی دانسته و تصریح کرد: پس از استان تهران، مازندران پُرمدال‌ترین استان در المپیادهای علمی است. در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ استان مازندران ۱۵ مدال کشوری اخذ کرده که ازاین تعدادیک مدال طلا، ۶ مدال نقره و ۸ مدال برنز از سوی دانش اموزان این استان اخذ شده است .
شایان ذکر است در پایان این مراسم از برترین های علمی و فرهنگی دبیرستان استعداد درخشان متوسطه دوم نکا تجلیل شد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *