آب شرب روستاهای اوکرکا و سه کیله به مدیریت آبفارنکا پیوست/تصویر

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان نکا از تحت پوشش قرار گرفتن آب شرب روستاهای اوکرکا و سه کیله از بخش مرکزی دهستان پی رجه خبر داد

به گزارش نیکا خبر ،الیاس صحراگرد در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری با بیان اینکه تأمین آب شرب این دو روستا ازطریق مجتمع پی رجه صورت می گیرد تصریح داد : تا کنون انشعاب تعداد ۱۲۹ مشترک در روستا وصل گردید و این دو روستا از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شده اند.

مهندس الیاس صحراگرد مدیر آبفار شهرستان ازآمادگی کامل امور جهت تحویل پر کلرین به کلیه روستاهای غیر تحت پوشش سطح شهرستان خبر داد و عنوان نمود امور شهرستان آمادگی آموزش و توزیع پر کلرین در سطح روستاهای غیر تحت پوشش را دارد.
مدیر آبفار نکا در ادامه با بیان اینکه با توجه به مصوبات متعدد کمیته سلامت و امنیت غذایی استان مبنی بر اولویت بندی تحت پوشش قرار دادن روستاهای غیر تحت پوشش ،این اداره آمادگی لازم درجهت تحت پوشش قرار گرفتن روستاها را بر اساس مصوبات این کار دارد .
مهندس صحراگرد درخصوص کاهش منابع آبی و پراکندگی آن در سطح روستاها را به دلیل خشکسالی های چند سال اخیر،حفر چاهای غیر مجاز کشاورزی و عدم صدور مجوزات قانونی جهت حفر چاههای مجاز و مجوز بهره برداری چشمه ها جهت آب شرب روستاهای سطح شهرستان عنوان نمود که با بهره گیری از امکانات فوق و تعامل دستگاههای مرتبط ، انشاء الله سرعت اجرای پروژه های آبرسانی با سرعت بیشتر ادامه خواهدیافت و با اجرای کامل پروژه های آبرسانی بخصوص پی رجه و ولامده بخش اعظمی از روستاهای دارای بحران کم آبی شهرستان از منابع آبی کافی برخوردار می شوند .

مدیر آبفار با اعلام اینکه از ۱۲۶ روستاهای  شهرستان نکا آب شرب تعداد  ۵۴ روستا تحت مدیریت  آبفاراین شهرستان قرارداد خاطر نشان کرد :حدود ۱۴هزار مشترک  آب شرب تقریبا ۷۰ از جمعیت روستایی این شهرستان از خدمات این اداره برخوردارند .

ودر پایان تنها راه خروج ازبحران کم آبی را صرفه جویی و استفاده از لوازم کاهنده در بخش خانگی و در بخش کشاورزی تغییر الگوی کشت و ساماندهی مصارف در مزارع و باغها را عنوان نموده است.

 

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *