صادق رضایی :سلمان شاعر انقلاب و شهداست

سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشوردر مراسم نکوداشت بیست‌ و هفتمین سالگرد درگذشت سلمان هراتی و برگزاری نخستین جایزه ادبی «سلام سلمان» اظهار داشت: امام(ره) خود شاعر فرهیخته بود و در سخنرانی‌ها و گفتار خویش از اشعار بزرگان بهره می‌گرفت.
ImageThumb2
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: سلمان شاعر انقلاب و شهداست و آنچه را که حق بود بیان می‌کرد.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز شناخت کاملی از ادبیات دارند و در زمان نه چندان دور عضو انجمن ادبی شهر مشهد مقدس بود و این امر بیانگر اهمیت ادبیات و شعر در نظام اسلامی است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: در شکل‌گیری جایزه ادبی، آن‌چه بیش از هر مسئله‌ای در کنار اهداف کلی در نظر گرفته شد حکمت ایرانی اسلامی بوده است و این جایزه ادبی به دلیل نزدیکی حکمت و آثار شاعر فقید و بلند آوازه ادبیات انقلاب به شعر کودک و نوجوان بوده است و این جایزه به‌نام سلمان هراتی نام‌گذاری شد.

رضایی گفت: در دوره آینده با در نظر گرفتن هیئت علمی ویژه تلاش می‌کنیم تا شعرایی که اشعار یا منظومه کودک و نوجوان سرودند را مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی تاکید کرد: در دوره‌های بعدی برگزاری این جایزه ادبی باید با نظم بیشتری برنامه‌ریزی شود به نحوی که درخور نام بلند آوازه سلمان هراتی باشد.

رضایی اظهار داشت: سلمان هراتی در ۱۵ سال فعالیت ادبی خود با مجموعه آثار ادبی و اثرگذاری مثبت در ادبیات و شعر به‌ویژه ادبیات انقلاب و دفاع مقدس داشت و به عنوان شاعر اثرگذار در اذهان دوستان داخل و خارج جای گرفته است.

وی بیان داشت: این مسئله بیانگر عمق نظر و شناخت آن فقید سعید در ادبیات ایران است.

این مسئول ادامه داد: سلمان شاعر انقلاب و شهدا است و برای دفاع مقدس شعر گفته است و به انقلاب و نظام معتقد و در برابر همه کسانی که قصد ضربه زدن به نظام داشتند با اشعارش آنها را وادار به اعتراف می‌کرد و این امر نشان‌دهنده روحیه ویژه سلمان در برابر دشمنان و بدخواهان انقلاب بود و سلمان آنچه را که حق بود بیان می‌کرد.

رضایی گفت: دست علما و شاعرانی مثل سلمان را باید به خاطر خدماتشان بوسید و خدمت به این بزرگان افتخار است.

در این مراسم از نسرین حیاتی و وحیده افضلی تقدیر شد.

به گزارش فارس، غلامرضا بکتاش در بخش شعر کودک، مریم هاشم‌پور در بخش نوجوان و علی‌محمد مقدم در بخش بزرگسالان به عنوان سه شاعر جایزه ادبی ویژه سلام سلمان معرفی شدند.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *