مسلمی در نکا:جذب ۷هزار خادمیار درمازندران+تصویر

مسئول جذب و به‌کارگیری خادمیاران رضوی مازندران در حاشیه نهمین دوره از کلاس های آموزشی ویژه خامیاران حرم رضوی در شهرستان نکا از جذب ۷هزار خامیار در این استان خبر داد .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران ، محمدرضا مسلمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در شهرستان نکا خاطر نشان کرد : از مجموع ۷هزار مازندرانی که برای خادمیاری حرم امام رضا (ع) ثبت نام کرده اند، تاکنون شیفت خدمتی ۲۵۰۰ نفر فعال شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۹ دوره آموزشی تاکنون برای خادمیاران مازندران، گفت: با توجه به استقبال مردم ولایتمدار مازندران از طرح خادمیاری رضوی و افزایش تعداد شرکت کنندگان در همه شهرها، از این پس دوره‌های آموزشی توجیهی خادمیاران که قبلاً به صورت منطقه ای برگزار می‌شد، به شکل مجزا در همه شهرستانها به مرحله اجرا در خواهد آمد.
مسئول جذب و بکارگیری خادمیاران رضوی مازندران خاطرنشان کرد: تمامی علاقه‌مندان از سنین ۲۰ تا ۶۵ سال جهت ثبت نام در طرح خادمیاری رضوی می‌توانند به سایت نمایندگی آستان قدس رضوی مازندران به آدرس www.aqr-mz.ir مراجعه کنند.

این مسؤول هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی را تعلیم مقدمات حضور خادمیاران در حرم رضوی اعلام داشت که شامل آداب زیارت، احکام، آداب خدمتگزاری، حرم‌شناسی و امام رضاشناسی است.

مسلمی ادامه داد: این آموزش‌ها به مدت ۱۲ ساعت حضوری و ۱۸ تا ۲۴ ساعت غیرحضوری است که خادمیاران حتماً باید آن را بگذرانند.
وی با بیان اینکه سه رتبه برای خادمیاری در نظر گرفته شده است، گفت: شرکت در مراسم مختلف در مشهد مقدس، دریافت هدایای معنوی و خادم تشرفی از جمله امتیازات ویژه برای خادمیاران است که در صورت طی مراحل به آن دست خواهند یافت.
اواز شکل گیری ۱۸۰ کانون در استان خبر داد و گفت: ۸۰ کانون شکل گرفته موضوعی با هدف خدمت در بحث فرهنگی و خدمت به نیازمندان فعالیت دارند.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *