هاشمی درمراسم معارفه شهردار نکا:۷۵ درصد بودجه شهرداری‌ها بایدبا محورعمرانی تدوین شود/عکس/

سید عیسی هاشمی معاون استاندار مازندران در جلسه تودیع و معارفه شهردار نکا با اعلام اینکه ،۷۵ درصد بودجه شهرداری‌ها باید با محور عمرانی تدوین شودگفت :مهم‌ترین عامل برای رسیدن به هدف تعامل وهمکاری گروهی در یک مجموعه است و تا زمانی که این وحدت و هماهنگی وجود دارد کارها براساس برنامه به درستی انجام می‌شود.
سیدعیسی هاشمی درمراسم تودیع و معارفه شهردار نکا اظهار داشت: تعامل و همکاری در شوراها و خدمت‌رسانی به مردم از جمله مسائل و اولویت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون استاندار مازندران یادآور شد: برای انجام امور شهری و وضعیت اداره شهر نیازمند دو گروه فعالیت عمرانی و غیر عمرانی یا همان جاری هستیم که توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود.
به گفته هاشمی فعالیت‌های شهرداری باید باید محسوس و قابل احساس برای شهروندان و افراد جامعه باشد.
وی ادامه داد: اگر فعالیت‌های انجام شده برای شهروندان محسوس نباشد دارای بار روانی نامناسب است که باید شهردار و شوراها به این مسئله مهم توجه ویژه اعمال کنند.
معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: اگر چه انجام طرح‌های زیربنایی لازم و ضروری است اما باید با عینیت بخشیدن به طرح‌ها و پروژه‌ها، مردم طعم خدمات را احساس کنند و برهمین مبنا است که بودجه برای شهر در دو قسمت عمرانی و جاری تعریف می‌شود.
هاشمی افزود: پایه بودجه‌بندی‌های ما براساس این است که عمرانی ۶۰ درصد و بودجه جاری ۴۰ درصد باشد تا مردم براساس کارهای عمرانی انجام شده، طعم خدمت‌رسانی را بچشند.
وی با اشاره به اینکه اگر تلاش شود که بودجه عمرانی تا ۷۵ درصد نیز بسته شود بسیار خوب و نویدبخش است، ادامه داد: باید دراین زمینه نیز کار اصولی با برنامه‌ریزی انجام شود تا برای پویایی شهرها گام برداریم.
معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه بودجه عمرانی شهر نکا ۵۳ درصد بسته شده است، خاطر نشان کرد: این امر باید تغییر کند و تلاش شود تا بودجه عمرانی براساس پایه تعیین شده ۶۰ درصد و بیشتر برسد.
هاشمی با اعلام اینکه در توانمندسازی سازمان شهرداری‌ها باید از لحاظ نیروی انسانی بیشتر کار شود، افزود: برای شهر نکا نیز ازاختیارات بنده دو نیروی کارشناسی ارشد و بالاتردر امور مربوط به شهرداری به‌کار گیری شوند.
یاداور میشود :در پایان این مراسم از زحمات شش ساله مرتضی حسنی شهردار قبلی نکا تجلیل و سید میرزا اسدی اطربی به سمت شهردار جدید نکا بمدت دوره ساله منصوب شد .
DSCN0331

DSCN0279

DSCN0287

DSCN0290

DSCN0291

DSCN0327

DSCN0330

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *