حجت الاسلام طبرسی :مسائل تربیتی و اخلاقی رکن اصلی فعالیت های حوزه است

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که عدم توجه به مسائل تربیتی و اخلاقی در حوزه یک نقص بزرگ است، گفت: وجود چنین نقصی مانعی بزرگ در رسیدن به اهداف عالی حوزه خواهد شد.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی با معاونان تهذیب مدارس علمیه استان با اشاره به در پیش بودن سال تحصیلی جدید حوزه، بر ضرورت برنامه ریزی مناسب به منظور اجرای برنامه های اخلاقی و تربیتی در مدارس علمیه تأکید کرد.

وی با اشاره به این که طرح جامع تربیتی به منظور اخلاقی و تربیتی طلاب از سال تحصیلی گذشته در مدارس علمیه استان آغاز شده است، افزود: خوشبختانه اجرای این طرح با موفقیت های مناسبی همراه بوده است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که این اجرای این طرح در سال تحصیلی جدید نیز باید قدرت و برنامه ریزی بهترین دنبال شود، خاطرنشان کرد: نقش معاونان تهذیب در اجرای دقیق و صحیح این طرح بسیار حائز اهمیت است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در این طرح جامع مباحث اخلاقی، تربیتی، تهذیبی، مشاوره ای و قرآنی دیده شده است، تصریح کرد: مدارس علمیه باید یک برنامه ریزی جامعی و با چشم انداز مشخصی برای تحقق برنامه های اخلاقی و تربیتی داشته باشند.

وی با بیان این که در سال تحصیلی جدید مسائل مشاوره ای و قرآنی در مدارس علمیه با جدیت بیشتری مورد توجه قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: در این بخش ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی وجود دارد که با برنامه ریزی صحیح می توانیم به پیشرفت های ارزشمندی دست یابیم.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که مسائل تربیتی و اخلاقی در حوزه همواره رکن اصلی فعالیت ها بوده است، تصریح کرد: نخستین سفارش علما و بزرگان حوزه توجه به مباحث تهذیبی در مدارس علمیه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که عدم توجه به مسائل تربیتی و اخلاقی در حوزه یک نقص بزرگ است، خاطرنشان کرد: وجود چنین نقصی مانعی بزرگ در رسیدن به اهداف عالی حوزه خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه در سال های اخیر نگاه ها به مسائل تربیتی و اخلاقی از جامعیت بیشتری برخوردار شده است، تصریح کرد: طرح جامع تربیتی که از سال گذشته در مدارس علمیه اجرای آن آغاز شده حرکت بسیار مثبتی به منظور رشد اخلاقی و معنوی طلاب است.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود به فعالیت های مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران اشاره کرد و با بیان این که این مرکز در سال های اخیر توفیقات بسیاری داشته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۳۰ مشاور در این مرکز مشغول فعالیت های مشاوره ای در مدارس علمیه هستند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از تقویت مرکز مشاوره حوزه علمیه استان خبر داد و تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید با برگزاری مستمر دوره های های کارگاهی و آموزشی تلاش خواهیم کرد رونق بیشتری به فعالیت های مشاوره ای در مدارس علمیه بدهیم.

وی با بیان این که نیاز مدارس علمیه استان به مشاوران بیشتری است، خاطرنشان کرد: حضور مستمر مشاور در مدارس علمیه و ارتباط و تعامل چهره به چهره با طلاب می تواند ضمن کاهش آسیب ها و انحراف های احتمالی، بستری را برای رشد علمی و معنوی طلاب فراهم کند.

حجت الاسلام طبرسی همچنین به ضرورت تقویت برنامه های قرآنی در مدارس علمیه در سال تحصیلی جدید تأکید کرد و گفت: در حال حاضر طرح تربیت طلاب حافظ قرآن در مدرسه علمیه بیت النور قائمشهر به طور ریشه ای و کاملاً حرفه ای در حال اجرا است که باید به دیگر مدارس علمیه نیز تسری پیدا کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که در طرح جامع تربیتی توجه به مباحث قرآنی نیز مورد توجه جدی قرار گرفته است، تصریح کرد: حوزه باید در توجه به مباحث قرآنی پیشگام باشد و این نیازمند تلاش و برنامه ریزی همه بخش های مدارس علمیه است.

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. خوشی امیر(علی) در گفت:

    باسلام
    حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا طبرسی خیلی عالی بود انشاءالله خداوند شمارا هرچه زودتر شفاء دهد درخدمت اسلام و مسلمین باشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *