دکتر شاعری: تا پایان سال به هیچ وجه افزایش قیمت کالاهای اساسی و سوخت نخواهیم داشت/عکس

عضو کمیسیون کشاورزی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: با پیش بینی های صورت گرفته، کالاها به اندازه کافی درکشور ذخیره شده است و نگرانی بابت تأمین نیازها نداریم.
علی محمد شاعری در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه تبرستان، با بیان اینکه در بخش امنیت غذایی و تأمین مایحتاج کافی، هیچ کمبودی وجودندارد افزود: ذخایر کالاهای استراتژیک مانند گندم، برنج، روغن و شکر بسیار مطلوب است و در تأمین نهاده های دامی هم اقدامات مناسب صورت گرفت. همچنین واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه برای کنترل نوسانات اقتصادی ناشی از تحریمها، سه گزینه پیش بینی شده است تصریح کرد: راهکار نخست، فروش نفت تا یک میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز، راهکار دوم فروش یک و نیم میلیون بشکه و راه حل سوم فروش یک میلیون بشکه است. برای هر سه گزینه روشهای جایگزین هم پیش بینی شده است.

به گفته شاعری نظارت مجلس نیز با قدرت بیشتر ادامه می یابد و از ابزارهای نظارتی خود در مواقع مناسب استفاده خواهد کرد.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد تیم اقتصادی دولت گفت: دولت هیچ برنامه ای برای پس از نقض برجام نداشت و خروج آمریکا از برجام را پیش بینی نکرده بود. دولت باید تهدید ترامپ درباره لغو برجام را جدی می گرفت و برنامه ریزی برای این شرایط انجام می شد.

وی گفت: باید میزان تقاضاها، پیش بینی می شد تا از عرضه بیشتر نباشد. زمانی هم که تقاضای ارز افزایش یافت نتوانست پیش بینی های لازم را داشته باشد.

شاعری افزود: ما در مجلس شورای اسلامی خواستار اصلاح رویکرد برنامه ها و یا تغییر تیم اقتصادی دولت هستیم که اگر چنین نشود، مجلس از ابزارهای قانونی استفاده خواهد کرد.

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. اینی که میگی نگران افزایش قیمت ها نباشیم … برام جالبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *