امام جمعه نکا:ملت از عوامل ایجاد کننده آشوب در این مملکت جمهوری اسلامی به شدت بیزار است

متن کامل خطبه دوم نماز جمعه نکا به امامت آیت الله محمدی لاپینی
همه شما خوبان را به تقوای خداوند سفارش و توصیه می کنم. خودم و شما را به بهترین متاعها که تقوا باشد، دعوت میکنم. تقوا مایه خیر و برکت زندگی است،​ بی تقوایی چه چیزهایی که بوجود می آورد و نمی آورد، چه گناهانی که بوسلیه بی تقوایی ایجاد میشود. علی را خانه نشین کردند و رقبای علی را علم کردن، ​حق را ناحق و باطل جلوه دادند، سیاه نمایی بر علیه اهل بیت،​ بزرگنمایی و فضیلت تراشی برای دشمنان اهل بیت، رقبای اهل بیت، اینها همه ریشه در بی تقوای دارد. آدم باتقوا و خداترس که حرف خدا را به عکس نمی کند، سفارشهای پیغمبر را به عکس نمی کند. این دنیازدگی است،​ این هوای پرستی است. اگر می خواهیم ایمان ما سالم باشد، دارای تقوا باشیم، آخرت ما آباد باشد، باید هوای نفس را زیرپا بگذاریم. اگر هوای نفس بیاید تقوا هم دیگر نیست. آنجایی که هوای نفس است، خواسته دل است و هوس است، هوس می کنی هوای نفست می گوید برو دنبال این پول، حالا حلال و حرام کاری نداشته باش. آنجا از باطل دفاع کن، آنجا در رابطه با حق حرف نزن، سکوت کن. آنجا برعلیه فلانی شایعه بساز، با اینکه فلانی حق است و درست است. اینها همه هوای نفس است. هوای نفس که بیاید دیگر نه ایمانی باقی می ماند و نه تقوایی باقی می ماند و نه آخرتی، نه دینی.

بنابراین اگر می خواهی آدم باتقوا و خوبی باشی پا روی هوای نفس خودت بگذار.

خدایا به همه ما توفیق مبارزه برعلیه دشمن درونی و نفس، جهاد اکبر، بهتر از گذشته عنایت بفرما.

در این هفته ای که در پیش رو داریم، اولا پاسداشت دو سرلشکر خلبان و امیر خلبان و سرداران بسیجی آسمان، سرلشکر خلبان عباس بابایی و امیر خلبان حسین لشکری است که هر کدامشان واقعا دنیایی از مجاهدت و تلاش در کارنامه عملشان دارند و همینطور سالروز شهادت آقای دکتر سید حسن آیت، دکتر آیت دنیایی از بصیرت بود،​ دنیایی از اطلاعات بود، دنیایی از ولایت مداری بوده، بوسیله منافقان به شهادت رسیده.


۲۵ ذیقعهده در هفته آینده روز دحو الارض است،​ روز بسیار باعظمتی است. روزی است که اولین نقطه خشکی در روی کره زمین آشکار شده. آمده بیرون و آن همان نقطه ای ایست که خانه کعبه است و در آستانه مراسم حج قرار داریم و حجاج عزیز ما دارند می روند به آن سرزمین انشاءالله همشان صحیح و سالم برگردند. روز دحو الارض است، ​بسیار روز مهمی است سفارش مهمی در مورد روزه این روز شده.

همینطور در ۲۵ ذیقعده میلاد حضرت ابراهیم، میلاد حضرت عیسی مسیح و شروع سفر و خروج پیغمبر از مدینه برای حجه الوداع در حالی که همسران خودش را همراه داشت و حضرت فاطمه زهرا(س) هم همراه حضرت بودند و در اینروز بود که آدم و حوا از آسمان هبوط پیدا کردند به زمین و طبق بعضی از روایات ظهور حضرت مهدی(عج) هم در چنین روزی خواهد بود که برای تعجیل فرجش و سلامتی اش و سلامتی نائبش صلوات بفرستید.
کشور ما و نظام جمهوری اسلامی ما هم در معرض غارتهایی قرار دارد. هم غارتهای امنیتی و هم غارتهای اقتصادی. غارتهای امنیتی یعنی دشمن سعی می کند آشوبهای داخلی را به راه بیندازد، فتنه های داخلی. آن فتنه ای که ۷۸ به وجود آمده،​از همان وقت فتنه بعدی را کلید زدند، ​فتنه ۸۸ بوجود آمده. از همان وقت فتنه های بعدی را کلید زدند، فتنه دیماه سال گذشته و الان هم به شکلهای مختلف دارند این فتنه ها و آشوبها را کلید می زنند. حرف حقی می گویند، مثلا آقا مردم فلانجا این مشکل را دارند، کامیونداران این مشکل را دارند، حرف، ​حرف حقی است ولی کسانی که می آیند شلوغ می کنند و به آشوب میکشند، از این حرف حق و مطالبه حق مردمی سوء استفاده می کنند. موج سواری می کنند. این غارتها مثل همان زمان علی(ع) برای ناامن سازی مملکت امروز هم دارد انجام می گیرد.

بعضی از کارشناسان اهل فن گفتند که از هفتم مرداد ماه تا ۱۲ مرداد ماه که امروز باشد، دشمنان چهارده محور داخلی، ۹ محور منطقه ای و ۶ محور فرامنطقه ای برای ایجاد مسئله تعریف کردند. پس دشمن غافل ننشسته.

ما چه باید بکنیم؟ مثل همان مردم زمان علی(ع). ما در مقابل این غارتهای معاویه های این زمان هستیم، باید به عوامل آشوب هیچ میدان ندهیم، تشویق نکنیم، بی تفاوت هم نباشیم بلکه محکوم باید بکنیم، ​بلکه حساب خودمان را از آنها جدا کنیم، حساب مطالبات خودمان را از آنها جدا کنیم و اینها را شدیدا محکوم کنیم. امروز وظیفه همه شما ملت بزرگوار این است و لهذا بنده اعلان می کنم از زبان شما ملت بزرگوار، این ملت از عوامل ایجاد کننده آشوب در این مملکت جمهوری اسلامی به شدت بیزار است و آن را محکوم می کند. (تکبیر حضار)

نوع دوم از شبیخونها و آشوبها و غارتهایی که امروز دشمن تعریف کرده همان که رهبر بزرگوار فرمودند: جنگ اقتصادی دشمن با ماست.

همه ما می دانیم که دشمن با ما سر جنگ دارد در اقتصاد و ما در میدان اقتصاد در حال یک جنگ بسیار سختی هستیم. خودشان می گویند شدیدترین و بی سابقه ترین تحریمها را برعلیه جمهوری اسلامی ما به وجود آوردیم. وقتی که شما در حال جنگ هستید چه باید بکنید؟ باید چشم تو به دست دشمن باشد؟ کسی که به جنگ تو آمده، تو به او امیدوار هستی یا باید به خودت متکی باشی؟ دشمنی که چاقو دستش گرفته و آمده می خواهد تو را بزند، تو امیدوار باشی که شاید یک کاری کنی مثلا با او حرف بزنی،​ او چاقو گرفته حمله کرده دارد می آید، اگر دفاع نکنی، جا خالی نکنی، دفاع نکنی، ​قدرت خودت را جمع نکنی و در مقابلش قرار نگیری، تمام شد کار تو. امروز ما این کار را باید بکنیم. واقعا باید ما به درون نگاه کنیم برای پیروزی و موفقیت در جنگ اقتصادی.

متاسفانه در این مملکت یک نگاه این است که باید همه مشکلات و مسائل خودمان را با غرب و بوسیله غرب حل کنیم. این نگاه،​نگاه خطرناک و همان ستون پنجم داخلی است. درست در جنگ دفاع در مقابل صدام، ​دفاع مقدس چه طور بود که یک عده منافقین در داخل بودند، ستون پنجم بودند، ​از جبهه ها گرا می دادند به آنها، کسانی که امروز در داخل نگاهشان این است ما باید با نزدیک شدن به ترامپ، با نزدیک شدن به اروپا و آمریکا مشکلاتمان را حل کنیم. این همان نقش ستون پنجم را دارد اما نگاه دیگر این است که ما از اینها باید قطع امید بکنیم و اگر هم با اینها مذاکره می کنیم مسائل و مشکلات مملکت را معطل اینها نکنیم، معطل مذاکره با اینها نکنیم.

من از زبان رهبر بزگوار خدمت شما بخوانم. فرمودند:

دو اشتباه به افکار عمومی مردم ما تزریق میشود. خطای اول این که می خواهند وانمود کنند مردم از روی لجاجت در مقابل آمریکا ایستاده اند. واقع قضیه عکس این است. مردم از روی منطق در مقابل آمریکا ایستاده اند. خطای دوم این است که اگر ما با آمریکا سازش کنیم مشکلات کشور ما حل خواهد شد، سازش با آمریکا مشکلات کشور را به هیچ وجه حل نمی کند. نه مشکلات اقتصادی را و نه مشکلات سیاسی را، نه مشکلات امنیتی را، ​نه مشکلات اخلاقی را، بلکه بدتر خواهد کرد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *