طهماسبی از راه اندازی کریدور هاب در مازندران خبر داد

راه اندازی کریدور هاب در مازندران ایجاد اشتغال و تولید سرمایه مزیت این زیست بوم ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
به گزارش نیکا خبر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به وجود ظرفیت های مغزافزاری مناسب در حوزه فناوری و همچنین زیرساخت های ارتباطی کامل در استان، از راه اندازی زیست بوم یا کریدور (هاب) فناوری اطلاعات در استان خبر داد.
ید الله طهماسبی گفت: این زیست بوم فناوری با هدف شناسایی،آموزش،ایجاد توانمندی و اشتغال و تولید سرمایه در حمایت از استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا در حوزه فاوا راه اندازی شده است.
مدیرکل ICT مازندران به برگزاری ۶۰ رویداد استارتاپی از جمله اسنپ و تاکسیهای الکترونیکی در استان اشاره کردو افزود: ۵۰ گروه ایده اشتغال از این رویدادها استخراج شده که بطور میانگین با فعالیت ۴ نفردر هرگروه ،برای۲۰۰ نفر بصورت موقت شغل ایجاد شد که دراین بخش، با افزایش ۳۰ درصدی کسب و کارهای اینترنتی ، رتبه هفتم کشور را داریم.
وی همچنین با بیان اینکه مازندران بابیش از سه میلیون و ۲۰۰هزار جمعیت دو میلیون و ۵۸۹ هزار مشترک اینترنت دارد ظرفیت پهنای باند استان را ۱۸۰ گیگ اعلام و خاطرنشان کرد: باپهنای باند زیر بار ۸۰ گیگ ، اکنون از ۴۵ درصد ظرفیت آن استفاده می شود و ۵۵درصد از ظرفیت پهنای باند بلااستفاده است.
آقای طهماسبی با اشاره به وجود هفت میلیون و ۶۲۱ هزار و ۴۸ سیم کارت دراستان تعداد سیم کارتهای فعال راچهار میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۰۷ عدد اعلام کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران همچنین گفت: همه ۵۸ شهر و دو هزار و ۳۴۵ روستا در استان دارای پوشش نسل دوم، سوم و چهارم تلفن همراه ،ودو هزار و ۷۵ روستا معادل ۷۱ درصد از روستاهای دارای سکنه دارای اینترنت پرسرعت (ADSL) وهمه آبادی های استان هم دارای ارتباط مخابراتی هستند.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *