هفدهمین یادواره ۲۶۵ شهیدمنطقه هزارجریب درسورک نکا/فیلم و عکس

هفدهمین یادواره ۲۶۵ شهید منطقه هزارجریب به میزبانی روستای سورک در بخش هزارجریب نکا برگزار شد.
به گزارش نیکا خبر ُ در این مراسم که مسئولان لشگری و کشوری و جمعی از مردم و خانواده های معظم شهدا، حضور داشتند امام جمعه بهشهر گفت: شهدا برگزیدگان خداوند هستند که حیات جاودانه داشته و باید صبر و ایستادگی را از آنان بیاموزیم.
امام جمعه شهرستان بهشهر در مراسم یادواره ۲۶۵ تن ازشهدای منطقه هزار جریب با محوریت شهیدان فلاح و زارع در روستای سورک هزار جریب نکا گفت: شهدا دل‌ها و روح‌ها را مجذوب خود می‌کنند، دل‌های مومنان برای شهیدان منقلب می‌شود که این از برکت خون پاک و مطهر شهدا است.
امام جمعه بهشهر با اشاره به اینکه شهدا به یک زمان و عصر خاصی تعلق ندارندخاطر نشان کرد : راز ماندگاری شهدا تسخیر زمان و قلوب است.


وی با بیان اینکه شهدا از جایگاه والایی برخوردار هستند، گفت: شهدا دل‌ها و روح‌ها را مجذوب خود می‌کنند، دل‌های مومنان برای شهیدان منقلب می‌شود که این از برکت خون پاک و مطهر شهدا است و هر ساله مراسم شهدا پرشورتر از سال‌های قبل برگزار می‌شود
حجت الاسلام والمسلمین جباری به عوامل بقای اسلام اشاره کرد و افزود: روحیه شهادت طلبیِ امت اسلامی عامل نخست و ضامن بقای دین اسلام است این روحیه تا زمانی هست اسلام همچنان زنده است هر زمان این روحیه کمرنگ شد دشمنان هجمه های زیادی وارد کردند
حجت الاسلام والمسلمین جباری اتحاد مسلمانان را عامل بقای اسلام برشمرد و گفت: زمان شناسی و دشمن شناسی امروز مهم است امروز فرهنگ شهادت و روحیه شهادت طلبی را از طریق یادواره های شهدا بایستی به نسل جدید انتقال دهیم. انقلاب به سن چهل سالگی رسید. اربعین نشانه کمال، رشد و بالندگی است. انقلاب اسلامی ما با اربعین ها شروع شد و با اربعین ها ادامه یافت و با اربعین ها پیروز شد.


امام جمعه شهرستان بهشهر گفت: دشمن سعی می کند یاس و ناامیدی در مردم ایجاد و تحریم و تهدید کند اما این کشور مردمانی باصلابت و انقلابی دارد متاسفانه دولت در بخش اقتصاد و معیشت موفق نبود. استان مازندران استان زرخیز و در همه ابعاد پیشتاز است و محصولات تولیدی استان مازندران به استان ها و کشورهای دیگر صادر می شود معنا ندارد روستاهای مازندران هنوز از امکانات اولیه مثل آب، گاز ، آسفالت و .. محروم باشند. هزار جریب را دریابیم.
جباری افزود: شهدا با شناختن هدف و انتخاب جهت خود برای رسیدن به هدف در مسیری که انتخاب کردند گام گذاشتند و با شهادت در راه خدا، زندگی سعادتمندانه برای خود انتخاب کردند.


وی اظهار کرد: تسلیم بودن شهدا در برابر خداوند، گوش به فرمان امام و ولی امر خود بودن و مقابله جدی با استکبار از ویژگی های مهم شهدا بود که در ادامه راه شهدا ما موظف به رعایت این ویژگی ها هستیم.
امام جمعه بهشهر گفت: منطقه هزارجریب شرق مازندران با اهدای ۲۶۵ شهید به انقلاب و نظام دین ادا کرده است و نباید از محرومیت رنج ببرد و نباید همچنان مشکل آب، راه و جاده داشته باشد و لذا مسئولان باید با دقت نظر بیشتری برای رفع مشکلات مردم این منطقه وارد عمل شوند.

دیدگاه های این مطلب

3 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. سلام و تشکر از برگزارکنندگان یادواره شهدای هزار جریب و سورک.
    عالی بود ولی نکته قابل توجه عدم حضور مسئولین شهرستان نکا چه فرماندار و معاونین و بخشداران و …… !!!
    ولی خدا را شکر که مردم همیشه در صحنه هستند و بهمراه خانواده های شهدا و بستگان آنها همچنان پای خون شهدا ایستاده اند از حضور تمام مردم و خانواده های شهدا به خصوص جناب اقای فیروز آبادی پدر بزرگوار شهید مدافع حرم ( شهید فیروزابادی- نکا) تشکر می نماییم. دلدادگان شهدا – هزارجریبی

    • قابل توجه فردی که خودشو هزار جریبی معرفی کرد: تمامی مسولان شهرستانهای شرق مازندران بهمراه معاون سیاسی استاندار در جلسه شورای اداری شرق مازندران در شهرستان بهشهر حضور داشتند و تا ساعت دو نیم هم طول کشیدمسلما بعد مسافت امکان حضور فراهم نبوده است .نیکا خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *