هنرآموز نکایی رتبه سوم کشور را در رشته معرق کسب کرد

هنرآموز نکایی رتبه سوم کشور را در رشته معرق کسب کرد
عارف بارقه از هنرستان سردار طوسی نکا در دوازدهمین جشنواره مهارتهای هنری کاردانش که با حضور ۶۰۰ هنرجو برگزار شد به این موفقیت دست یافت
دوازدهمین دوره جشنواره مهارت های هنری هنرستان های کاردانش کشور در ۱۱ رشته ی طراحی نقوش سنتی، طراحی عمومی، عکاسی، چاپ باتیک، مشبک کاری، پاپیه ماشه، چرم، فرش، طلا و جواهر سازی، گرافیک و پوشاک برگزاری شد
حیدری ، دبیر برگزاری این جشنواره گفت : این مسابقات در چهار مقطع هنرستانی، منطقه ای، استانی و کشوری با حضور ۷۶ هنرجو از ۲۲ استان درحال برگزاری است که در پایان ۳۳ نفر برتر معرفی خواهند شد.
مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش وزارت آموزش و پرورش در حاشیه این جشنواره گفت: توسعه مهارت ورزی دانش آموزان اولویت این وزارتخانه است چرا که ایران به نسل کارآفرین و پویا نیاز دارد.
مصطفی آذرکیش افزود: گسترش رشته های هنری برای تسریع در فرآیند تولید، ایجاد اشتغال و کارآفرینی در جامعه احساس می شود و این مهم در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وی گفت: در حال حاضر ۶۴۰ هزار هنرجو در ۱۶۰ رشته شاخه کارودانش و ۴۳ رشته شاخه فنی و حرفه ای در ۷ هزار و یکصد هنرستان (۴۴۰۰ هنرستان کارودانش ، ۲ هزار و ۷۰۰ هنرستان فنی و حرفه ای ) مشغول به تحصیل هستند.
وی گفت: معرفی توانمندی های دانش آموزان و فرهنگ غنی و بکر نقاط مختلف کشور در سایه ایجاد اشتغال و کارآفرینی مهمترین هدف وزارت آموزش و پرورش در این جشنواره است.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *