آغازطرح برخورد با موتور سواران متخلف در مازندران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: به منظور پیشگیری از تخلفات ناشی از حوادث رانندگی و اجرای دقیق قوانین و مقررات ، طرح ساماندهی و انضباط بخشی موتورسیکلت سواران از امروز در استان اجرایی شد.
سرهنگ مهدی باقری با اشاره به اینکه آمار ۳۵ درصد تلفات فوتی ناشی از حوادث رانندگی مربوط به موتور سواران است، هدف از اجرای این طرح را ارتقاء نظم و انضباط ترافیکی، انتظام بخشی به آمدو شد موتورسیکلت سواران در راستای کاهش تخلفات و حوادث ناشی از آن برشمرد.
وی با بیان اینکه دراجرای این طرح ، رانندگی بدون گواهینامه، نداشتن کلاه ایمنی، تغیر درساختار وسیله نقلیه و هرگونه حرکات نمایشی مانند دور زدن درجا و یا حرکت موتور سیکلت روی یک چرخ تخلف شناخته و با راکبان متخلف برخورد می شود افزود: در صورت توقیف موتورسیکلت، آموزش راکب قبل از ترخیص وسیله نقلیه از دیگر اقدامات پلیس راهور استان است.
سرهنگ باقری ،تجاوز از سرعت مجاز، سبقت غیر مجاز، عبور از چراغ قرمز، حرکت مارپیچ، عبور از محل ممنوع و تجاوز به چپ از محور راه از شایع‌ ترین تخلفات برخی موتورسیکلت سواران عنوان کرد واز راکبان موتورسیکلت خواست؛ با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه به هشدار‌های ماموران پلیس، فرهنگ خود را در جامعه به نمایش بگذارند.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *