مرگ آرام دریای آرام گلوگاه

دریای آرام گلوگاه ۴۰۰ متر تاکنون عقب نشینی کرده است.

فرماندار گلوگاه با اشاره به عقب نشینی آرام اما پیوسته دریای آرام گلوگاه، گفت: خط ساحل دریای گلوگاه تاکنون۴۰۰ متر عقب نشینی کرده و تبدیل به باتلاق شده است.

محمدرضا تباکی با بیان اینکه اجرای طرح ساماندهی سواحل از پارسال در دستور کار قرار گرفت، افزود: نامه نگاری‌هایی که با محیط زیست انجام شد هنوز بی پاسخ مانده است و در صورت تایید محیط زیست طرح ساماندهی سواحل اجرا می‌شود.

وی گفت: سواحل گلوگاه همه ساله حتی در فصل سرد سال هم میزبان مسافران و علاقه‌مندان به طبیعت است، اما اکنون در فصل بهار دریای گلوگاه به آرامی در حال غرق شدن در کویر است و شاید آرام آرام نفس‌های آخر خود را می‌کشد.

فرماندار گلوگاه از اجرای طرح جامع و تفصیلی مجتمع توریستی دریای آرام گلوگاه خبر داد و افزود: این طرح از سال ۱۳۸۲ آغاز شد و قرار است در مساحت ۲۵ هکتار مکان اقامتی و تفرجگاهی ساخته شود.

وی گفت: این مجتمع تفریحی و توریستی با هدف شکل گیری یک مجموعه کامل اقامتی و تفرجگاهی در شرق استان و به عنوان نزدیک‌ترین ساحل به استان خراسان برنامه ریزی و طراحی شده است.

تباکی افزود: طرح مجموعه شامل یک بخش ساحلی با خدمات تفریحی و ورزشی متنوع، چهار بخش ویلایی به همراه مسیر پیاده مجهز محلی در بین هر دو بخش، دو بخش آپارتمانی و دو بخش بلند مرتبه است که همه این قسمت‌ها در مجاورت یک مسیر پیاده خدماتی شهری قرار گرفتند.

آب‌های ساحلی دریای خزر در شهرستان گلوگاه که شرقی‌ترین نقطه مازندران محسوب می‌شود، آرام و فاقد امواج است و به همین دلیل به دریای آرام شهرت دارد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *