بیست و نهمین جشنواره امتنان ازنخبگان به میزبانی شرکت سیمان مازندران/فیلم و عکس

بیست و نهمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان مازندران به میزبانی شرکت سیمان مازندران برگزار شد

به گزارش نیکا خبر ، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مازندران گفت: استانداردسازی تولیدات داخلی و توجه به صادرات مورد توجه جدی تولیدکنندگان باشد و توجه به صادرات در دستور كار باشد.


حسن خیریان‌پور در بیست و نهمین جشنواره استانی تجلیل از نخبگان، جامعه کار و کارگر و تولید استان که در شرکت سیمان مازندران برگزار شد اظهار کرد: توسعه پایدار و درون‌زای اقتصادی، با حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی محقق می‌شود و همه ما باید در این راستا تلاش کنیم.

وی افزود: استان مازندران با دارا بودن زیرساخت‌های مختلف و ظرفیت‌های متفاوت در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، خدمات و فرهنگ و آداب و رسوم، دارای ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه متعدد است و دارا بودن سه فرودگاه، سه بندر، ۳۳۸ کیلومتر راه آهن و بالغ بر ۳۳۰ کیلومتر ساحل دریا از جمله این ظرفیت‌ها است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مازندران گفت: دارا بودن تنوع تولیدات در بخش کشاورزی، آبزیان، صنایع تبدیلی، فرهنگ و آداب و رسوم منحصر به فرد، گردشگری و بوم‌گردی، گل و گیاه و دارا بودن رتبه اول در ۱۷ محصول برتر نیازمند نیروی انسانی فعال و پویا است.

این مسؤول بیان کرد: تلاش داریم تا در برنامه ششم، صادرات مازندران بر۳ سه میلیارد دلار ارتقاء یابد و این دور از ذهن نیست و نیازمند تلاش برای افزایش تولید داخلی و با کیفیت است.

خیریان‌پور افزود: بخش خصوصی و تشکل‌ها باید به سمت سورتینگ و بسته‌بندی مناسب و استاندارد حرکت کنند و با توسعه شرکت‌های هلدینگ و برندسازی صادرات به سمت صادرات غیرنفتی حرکت کنیم.

وی گفت: جامعه کارگری و کارفرمایی مکمل هم هستند و در موقعیت فعلی در حوزه کارگری وظیفه سنگینی برعهده داریم و کارفرما و جامعه کارگری جدای از هم نیستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مازندران اظهار کرد: توسعه استان در گرو پیوند مستحکم جامعه کارگری و کارفرمایی است و باید با تولید خوب و استاندارد برای رفع نیازهای کشور گام برداشته شود و زمینه‌های افزایش صادرات را فراهم کنیم.

این مسؤول ادامه داد: سال حمایت از کالای ایرانی است و باید با اعتمادسازی به سمت توسعه تولیدات داخلی رفته و سرمایه‌گذاری استان را تقویت کنیم و متعاقب آن تولید بهتر، بیشتر و استاندارد داشته باشیم تا نیازها برطرف شود.

خیریان‌پور بیان کرد: سرمایه‌گذاری تولید باید تقویت واشتغال ایجاد شود و جامعه کارگری با اطمینان کار کند و با حفظ حق و حقوق و جلوگیری از تبعیض، به وظایف عمل شود.

 

 

مدیرعامل شرکت سیمان مازندران نیز گفت: کارگران دارای مقام والا و ارزشمندی هستند که توجه به این قشر و کار و تلاش آنان موجب پویایی و تلاش برای فردایی بهتر می شود.

دکتر علی حسین‌پور با اشاره به اقدامات انجام شده در سیمان مازندران و کسب رتبه‌های برتر در رده‌های مختلف یادآور شد: همه این برتری‌ها و کسب رتبه و مقام در گرو تلاش و همت همه کارگران و پرسنل سیمان مازندران بوده است.

وی افزود: تحقق صادرات با همکاری و همراهی همه همکاران و کارگران برای سیمان مازندران اتفاق افتاده است و باید قدردان این شرایط و تلاش همگان بود.

مدیرعامل شرکت سیمان مازندران گفت: در کنار تحقق صادرات در سیمان مازندران، قرار گرفتن در بین ۵۰۰ شرکت برتر در زمینه صنعتی، کسب تندیس سبز محیط زیست در سال‌های ۹۵ و ۹۶، قرار گرفتن بین یک‌صد برند برتر کشوری، عدم بدهی مالی به بانک‌ها و حفظ کرامت انسانی از جمله موفقیت‌های این شرکت است.
مدیرعامل شرکت سیمان مازندران نیز با اشاره به اینکه کارگران از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند، گفت: مهندسان خلاق شرکت سیمان استان در سال های گذشته و در زمان تحریم هوشمندانه عمل کردند.
دکتر علی حسین پور به دستاوردهای این شرکت اشاره کرد و افزود: شرکت سیمان مازندران با سرلوحه قراردادن شعار «توکل بر خدا، کار تیمی، مسؤولیت‌پذیری، انجام درست کاردرست»، تخصص و تجربه مهندسان پرسنل و کارگران متعهد، موفق به ایجاد یک برند معتبر قابل اعتماد و موفق در صنعت سیمان شده است و گام‌های موثری در مورد رشد و رونق اقتصادی خود بردارد که گواه این مدعی کسب لوح و تندیس افتخار و تقدیر نامه و گواهینامه و استانداردهای ملی و بین‌المللی ازجمله استاندارد محصول اروپا (CE)، نشان ملی استاندارد ایران، استاندارد گوست روسیه، گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه IMS شامل سیستم‌های مدیریت کیفیت ،ISO 9001 سیستم مدیریت زیست‌محیطی ISO 14001، سیستم مدیریت ایمنی بهداشت OHSAS 18001، گواهینامه سیستم مدیریت انرژی ISO 50001، گواهینامه ۱۷۰۲۵ سیستم تایید صلاحیت آزمایشگاه‌هایی آزمون و کالیبراسیون و اخذ لوح و تندیس بهره‌وری، بهینه کاوی و کسب ده‌ها نشان دیگر است.
وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت رکود صنعت سیمان و همچنین مشکلات پیش آمده در صنایع که منجر به کاهش تولید و تعدیل نیروها شده است، شرکت سیمان مازندران با هدف دست‌یابی، تحقق منویات رهبری و توجه به اصل اشتغال‌زایی و بهبود کسب و کار تمام توان خود را بر این قرار داده که از جمله پرداخت به‌موقع حقوق و مزایا و همچنین طرح طبقه‌بندی مشاغل و سعی در حفظ و حمایت از تولید ملی دارد.

مدیرعامل شرکت سیمان مازندران در پایان با اشاره به اینکه حمایت از کالاهای استانی باید بیشتر صورت بگیرد، گفت: مصرف کالای ایرانی به عنوان یک وظیفه همگانی، راهکار عمومی در دست جامعه برای حمایت از تولیدات داخلی است.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه باید فضای مثبت و مناسبی برای کارگران ایحاد کنیم، گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی واحدهای تولیدی استان باید محصول با کیفیت تولید کنند

کامران اصغری در بیست و نهمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان مازندران که به میزبانی شرکت سیمان مازندران برگزار شد، با قدردانی از مدیرعامل و همکاران شرکت سیمان مازندران و تشکلات کارگری و کارفرمایی با اشاره به اینکه وظیفه ذاتی ما رسیدگی به مشکلات کارگران است، اظهار کرد: نشاط بین کارگران اصلی مهم است و باید برای ارتقای بهره وری کارگران شادابی و نشاط را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در هفته کار و کارگر در استان برنامه های مختلفی برگزار شده است، تصریح کرد: اگر چه مشکلات اقتصادی وجود دارد اما توکل به خدا و امید به آینده مشکلات را کمتر و بسیاری از مسائل را حل می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از تعامل بین تشکلات کارگری و کارفرمایی استان برای حل مشکلات کارگری خبر داد و افزود: تعامل و همسویی تشکل های کارگری و کارفرمایی سبب شده است که وحدت و همگرایی خاص بین دولت و تشکلات به وجود بیاید و مازندران در این بخش با کمترین مشکل مواجه است.

این مسئول با اعلام اینکه باید فضای مثبت و مناسبی برای کارگران ایحاد کنیم، خاطرنشان کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی واحدهای تولیدی استان باید محصول با کیفیت تولید کنند و مردم خرید کالای ایرانی را در دستور کار قرار دهند تا شعار سال را محقق کنیم.

اصغری گفت: همه باید مصرف کالای داخلی را در اولویت قرار دهند.

لازم به ذکر است در پایان این همایش از کارگران کارفرمایان نمونه استان تجلیل به عمل آمد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *