آئین بزرگداشت اموات در روستای سارم نکا

آیین زیارت اهل قبور در اولین جمعه از دومین ماه سال به صورت هرساله با حضور بر سر مزار درگذشتگان در روستای سارم هزارجریب نکا برگزار می‌شود.
اولین جمعه اردیبهشت هر سال مصادف است با برگزاری آیینی با قدمت طولانی در روستای سارم که د در سارر آن اهل محل با حضور در مزار روستای خود به گرامیداشت یاد درگذشتگان خود می‌پردازند.
در این مراسم که با همت همگانی اهالی روستا برگزار می‌شود مردم از منازل خود فرش و موکت آورده و با استقرار در مزار به اجرای برنامه‌هایی مانند تلاوت جمعی قران اهدای فاتحه و پخش خرما و دیگر خیرات و نیز روضه خوانی یاد به یاد اموات خود و قیامت خواهند بود .
حجت الاسلام نصرالله پوربعنوان کارشناس مذهبی این گزارش در این باره گفت : مردگان با مرگشان نابود نیستند و نباید آنها را فراموش کرد مرگ و زندگی هر دو را خداوند متعال مخلوقشان هست و مردگان به دعا ما محتاج هستند و همه این کار در جهت انجام عمل صالح هست .
اسحاق رضایی رئیس شورای اسلامی سارم و عضو شورای بخش هزار جریب در حاشیه این مراسم گفت: همه ساله در اکثر مناطق هزار جریب این آئین با شکوه خاص با هدف بزرگداشت اموات و در گذشتگان و اینکه یادمان نرود بازگشت همه ما به تراب است دو نباید قیامت را فراموش کرد .

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *