خطیب موقت جمعه نکا : خودباختگی موجب تسلیم در مقابل دشمنان میشود+ تصویر

حجت الاسلام نظری خطیب موقت جمعه نکا در جمع نماز گزاران مصلای امام خمینی این شهرستان به «روز هوای پاک» اشاره کردو گفت: مشکلات آلودگی هوا مختص ایران نیست. همه مردم دنیا این مشکل را دارند. ما و مسئولان ما باید به موضوع آلودگی هوا توجه ویژه ای داشته باشیم. جنگلها مثل شش بدن انسان هستند که از آلودگی هوا می کاهند.
خطیب جمعه نکا در آغاز خطبه دوم نیز ضمن توصیه به تقوا و پرهیزکاری گفتند:حضرت علی(ع) در قبرستانی همراه یارانش خطاب به مردگان فرمودند:من از دنیا برایتان خبرهایی را می دهم. زنانتان ازدواج کردند، خانه هایتان خراب شد و…بعد حضرت به یارانش فرمود: اگر آنان می توانستند خبرهای آن دنیا را برایمان بیان کنند، هر آینه می گفتند: اینجا فقط تقواست که به درد آدم می خورد.

او با تبریک روز پرستار گفت: پرستاران قشر بسیار زحمت کشی هستند که اگر وظیفه خود را به درستی انجام دهند موجب نجات جان مردم خواهند شد.

امام جمعه موقت شهرستان نکا به نقش روحانیت شیعه در تحولات اجتماعی اشاره کردند و گفتند: طی ۷۰۰ سال روحانیت شیعه به صورت پنهانی شیعه را زنده نگه داشت. در طول تاریخ تشیع، نقش روحانیت شیعه در تحولات اجتماعی و هدایت حرکتهای مبارزه علیه طاغوت نقشی ماندگار است.

حجت الاسلام نظری گفت : در ایران اسلامی نیز با محوریت علمای بزرگ و در راس آنها حضرت امام(ره)، طاغوت سرنگون شد. بقای انقلاب هم با محوریت روحانیت بوده است.

۲۹ دی روز غزه است. اگر مردم غزه توانستند در مقابل اسرائیل غاصب بایستند، ​به برکت جمهوری اسلامی ایران است. امیدواریم خداوند مردم این سرزمین را در بیرون راندن اشغالگران از سرزمینشان موفق بدارد.


حجت الاسلام نظری امام جمعه موقت شهرستان نکا در خطبه اول نماز جمعه نکا پس از سفارش نمازگزاران و خود به تقوای الهی گفتند: خداوند مزد تقوا را دادنِ قدرت تشخیص حق از باطل قرار داده است. تقوا مایه سعادت انسان در دنیا و آخرت است.

ایشان با مقایسه گذشته و حال گفتند: در گذشته به ما القا می شد که توان پیشرفت را نداریم و نمی توانیم روی پای خود بایستیم. سالهای سال این قضیه را در ذهن ما جا انداختند. این در حالی است که قرآن کریم ما را به استقلال فرا می خواند و باز قرآن کریم می فرماید: دشمنان شما هیچ وقت خیرخواه شما نیستند. آنها می خواهند شما همواره در رنج و وابسته به آنها باشید. آنان همیشه غیظ و نفرت را در سینه خود دارند.
نکته دیگری که باعث خودباختگی میشود، عدم آشنایی با مکتب رهبرن الهی است. ما اگر با بزرگان دین و افکار آنان کاملا آشنا باشیم،​ هیچ وقت خودباخته نمی شویم. در همه زمینه ها، اسلام، عالیترین دستورات را دارد. ما چون از عمق مکتب خود آگاه نیستیم، دنبال فرآورده های فکری دیگران هستیم.

خودباختگی موجب تسلیم در مقابل دشمنان میشود.

حضرت امام(ره) این خودباختگی را از مردم ما برداشت و ایده «ما می توانیم» را در میان ما نهادینه کرد. سی و پنج کشور به صدام در جنگ با ایران کمک کردند اما امام(ره) فرمود: دیوانه ای سنگی در چاه انداخت، باید همت کنیم و آن را بیرون بیاوریم».

این روحیه خودباوری باعث شد که دشمنان نتوانند موفق شوند.



منبع: مصلای امام خمینی نکا

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *