حجت الاسلام طبرسی :رعایت زی طلبگی، راه رسیدن طلاب به مدارج عالی است

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که رعایت زی طلبگی مسیر را برای رسیدن یک طلبه به هدف اصلی طلبگی مشخص می کند، گفت: التزام به هر یک از اصول طلبگی می تواند بسترهای لازم را برای رشد و تعالی یک طلبه در حوزه فراهم کند.
به گزارش نیکا خبر ،حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امام علی(ع) ساری بر ضرورت مطالعه دقیق سیره علمی و عملی علما و بزرگان دینی تأکید کرد.

وی با بیان این که علما و مراجع دینی برای رسیدن به چنین جایگاهی مشکلات و سختی های بسیاری را متحمل شدند، افزود: علمای دینی برای بهره گیری از فیض وجودی اساتید بنام حوزه با تحمل همه مصائب مسیر به نجف هجرت می کردند.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که مشکلات و سختی های مسیر زندگی طلبگی هیچ گاه نباید موجب دلسردی و ناامیدی در طلاب شود، خاطرنشان کرد: زندگی طلبگی علیرغم سختی هایی که دارد، اما آینده روشنی خواهد داشت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه ای که با خداوند متعال عهد و پیمان می بندند به حتم مسیر را گم نخواهد کرد، تصریح کرد: مطالعه دقیق سیره عملی علمای دینی مسیر صحیح زیستن را به طلاب نشان خواهد داد.

وی با اشاره به این که کسب درجات عالی در حوزه های علمیه با تحمل سختی ها، تلاش و ممارست به دست خواهد آمد، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه اگر می خواهند در مسیر رشد و تعالی حقیقی قرار گیرند باید سیره فقهای دینی را الگوی خود قرار دهند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که دغدغه دینداری در سراسر زندگی علما و فقهای دینی ما موج می زد، تصریح کرد: سیره علمی و عملی عالمان دینی سرشار از نکات آموزنده است که می تواند همچون چراغی مسیر صحیح را به طلاب نشان دهد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب برای موفقیت در حوزه به طور حتم نیازمند الگوهای اثرگذاری هستند، گفت: هیچی الگویی برای یک طلبه ارزشمند تر از سیره علما نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت هدف گذاری صحیح از سوی طلاب در زندگی طلبگی تأکید کرد و افزود: اگر یک طلبه در مسیری که انتخاب کرده هدف مشخصی نداشته باشد نمی تواند به مقصد نهایی برسد و در مسیر راه دچار گمراهی خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که یک طلبه باید به مسأله زی طلبگی توجه ویژه داشته باشد، تصریح کرد: یک طلبه نباید از این اصل مهم در حوزه غفلت کند چون نمی تواند به رشد و تعالی حقیقی دست پیدا کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که زی طلبگی همواره مورد تأکید علما و بزرگان دینی ما بوده است، خاطرنشان کرد: طلبه ای که می خواهد در حوزه به اوج برسد باید سبک زندگی خود را همگام با مسائل علمی و آموزشی تقویت کند.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید بر این که طلاب باید از سوق پیدا کردن به سمت مسائلی که در شأن زندگی طلبگی نیست به شدت پرهیز کنند، تصریح کرد: رعایت شئونات طلبگی یکی از وظایف مهم طلاب حوزه است که باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که رعایت زی طلبگی مسیر را برای رسیدن یک طلبه به هدف اصلی طلبگی مشخص می کند، افزود: التزام به هر یک از اصول طلبگی می تواند بسترهای لازم را برای رشد و تعالی یک طلبه در حوزه فراهم کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که طلاب حوزه های علمیه در عصر حاضر پس از انبیاء و اولیای الهی در زمره افراد برگزیده ای برای تبلیغ دین خدا به شمار می روند، گفت: یک طلبه باید تلاش کند در مسیری که امروز با عنایت الهی در آن قرار گرفته بتواند سربلند بیرون آید.

وی با بیان این که خدمتی که یک طلبه به جامعه می کند یکی از مهم ترین و حیاتی ترین نیازهای بشری است، تصریح کرد: انبیای الهی مأمور تعلیم و تربیت جامعه بودند و امروز نیز در دوران غیبت این رسالت مهم بر عهده مراجع دینی و حوزه های علمیه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید به رسالت خود که همان تربیت دینی جامعه است توجه ویژه ای داشته باشند، گفت: طلبه به عنوان یک نیروی تعلیمی در جامعه باید از همه ظرفیت ها به منظور گسترش فرهنگ دینی در جامعه بهره گیرد.

وی با تأکید براین که هویت یک طلبه با مبانی دینی و ارزشی گره خورده است، تصریح کرد: طلاب حوزه علمیه باید از فرصت به وجود آمده در جهت شناخت عمیق دین و انتقال آن به جامعه بکوشند تا شاهد یک جامعه دیندار و ارزشمدار باشیم.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که یک طلبه باید فرصت و توان خود را در جهت فهم صحیح و دقیق از دین و در ادامه ترویج و گسترش آن در جامعه به کار گیرد، تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند طلابی است که بتوانند ضمن شناخت صحیح از دین در انتقال مناسب و اثرگذار آن به عموم جامعه موفق عمل کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که طلبه ای که وارد حوزه می شود با همه اعمالش تنها برای رضای الهی باشد، خاطرنشان کرد: اگر یک طلبه عمل و نیت خود را برای خداوند متعال خالص کند به طور حتم به مقصد نهایی خواهد رسید.
رسا ماندران

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *