نشست مطبوعاتی پالار با اصحاب رسانه در شرق مازندران

مدیر آموزش و پرورش نکا از وجود ۱۷ مدرسه دونوبته و ۲۸ مدرسه تخریبی در نکا خبر داد و گفت: تلاش داریم تا با کمک مردم و خیران و مشارکت همه‌جانبه در این بخش فعال‌تر از گذشته وارد شده و این مدارس را به حداقل برسانیم.

حسین پالار دوشنبه‌ در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران این شهرستان برضرورت توجه مسؤولان و خیران برای حفظ اردوگاه دانش‌آموزی نکا تاکید کرد .

این مسؤول با تأکید بر ضرورت توجه مسؤولان و خیران برای حفظ اردوگاه دانش‌آموزی نکا گفت: این اردوگاه در ساحل نکا تنها وجه مشترک نکا با دریا و ساحل است که باید حفظ شود.

پالار ادامه داد: با توجه به اینکه منابع طبیعی مدعی این اردوگاه است باید برای حفظ این سرمایه بزرگ تلاش شود تا خدای ناکرده با کم‌کاری‌های ما این سرمایه عظیم شهرستان از دست نرود.
کمبود امکانات و کمبود فضا در شهرستان از جمله مشکلاتی است که در حوزه آموزش و پرورش با آن روبرو هستیم و باید با کمک خیران برای رفع مشکلات گام برداشته شود.

وی افزود: خیران، مردم و اولیای دانش‌آموزان در سال تحصیلی گذشته کمک‌های مناسبی را به نهاد آموزش و پرورش شهرستان نکا ارائه کردند که در این بخش حدود یک میلیارد تومان مشارکت مردمی و خیران داشته‌ایم.

مدیر آموزش و پرورش نکا با اعلام اینکه این کمک‌ها در بخش‌های مختلف بوده است، گفت: مشارکت مردمی و اولیای دانش‌آموزان، کمک خیران برای تکمیل مدرسه روستای دنگسرک، تکمیل آزمایشگاه پلاسما، بهسازی فضای ساختمان اداری آموزش و پرورش نکا توسط خیران از جمله این موارد بوده است.

این مسؤول ادامه داد: با وجود کمک‌های ارائه شده توسط مردم و خیران، آموزش و پرورش همچنان نیازمند مشارکت همه جانبه مردم، مسؤولان و خیران در بخش‌های مختلف و تلاش برای رهایی از مدارس دونوبته و تخریبی است.

پالار اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید دو مدرسه آیت‌الله هاشمی‌‌رفسنجانی (بهپاک) و مدرسه شهید عمادی از جمله مدارسی بود که با اعتباری بالغ ۳ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

* اسکان بیش از ۷ هزار فرهنگی و غیرفرهنگی توسط ستاد اسکان نکا

وی از اسکان ۷ هزار و ۳۸۰ نفر فرهنگی و غیرفرهنگی توسط ستاد اسکان نکا در تابستان امسال خبر داد و گفت: هفت هزار و ۳۵۳ فرهنگی و ۲۷ نفر غیر فرهنگی در مدارس نکا در تابستان امسال اسکان یافتند.

مدیر آموزش و پرورش نکا اظهار کرد: این تعداد از افراد در ۵۶ کلاس درس توسط ۳۸ نفر فرهنگی سامان‌دهی شدند.

این مسؤول با اشاره به ایمن‌سازی و استانداردسازی مدارس شهرستان نکا افزود: در این بخش همه مدارس دولتی ما از سیستم ایمنی سوخت برخوردار هستند و مدارس غیردولتی ما در حال انجام برای ایمن‌سازی قرار دارند.

پالار ادامه داد: سال گذشته برای شوفاژ‌کشی مدارس شهرستان ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شد و امسال هم ۵ مدرسه در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.

وی با اشاره به سامان‌دهی سرویس مدارس هم گفت: از سال گذشته کمیته نظارت بر سرویس مدارس با قوت برای سامان‌دهی سرویس‌ها وارد عمل شده است و اینکه سرویس مدارس به عنوان یک کلاس درس است؛ برای رانندگان تشریح شد.

مدیر آموزش و پرورش نکا با بیان اینکه سال گذشته تنها دو مورد گزارش از سرویس مدارس گزارش شده است؛ خاطر نشان کرد: این دو مورد گزارش هم مربوط به سرویس مدارسی بوده است که ثبت در شرکت نبودند.

وی افزود: در بخش امور پرورشی و المپیادها هم شهرستان نکا در سال تحصیلی گذشته خوب درخشیده است و رتبه اول استانی کاهش آسیب‌های اجتماعی را در بخش تربیتی به خود اختصاص داده است.

مدیر آموزش و پرورش نکا گفت: در کنکور امسال هم ۴۱ دانش‌آموز ما رتبه زیر هزار کسب کردند که این آمار در سال تحصیلی گذشته ۲۹ نفر بوده است.

شهرستان نکا دارای ۱۸ هزار نفر دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است که در ۱۷۳ مدرسه تحت تعلیم و تربیت هستند.
یاد اور می شوم مدیر آموزش و پرورش نکا در پایان به پاس همکاری تنگاتنگ اصحاب رسانه شرق مازندران با اداره اموزش و پرورش با اهدا هدایایی از انان قدر دانی کرد.

دیدگاه های این مطلب

3 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. قابل توجه دولتمردان مدعی اجرای عدالت: قبل و اوایل انقلاب ما که مدرسه می رفتیم همه بچه ها از هر قشری (بچه های فقیر،غنی،مسئول و…) در یک مدرسه بودند .بچه های سرمایه دار و… بچه های فقیر را می دیدند با آنها تعامل برقرار می کردند و با هم بازی می نمودند و… بچه های سرمایه دار و تا حدی که وضع مالی آنها خوب بود می دیدند در جامعه افرادی هستند که پول ندارند دفتر درجه یک بخرند و لباس خوب بپوشندو غدای خوب بخورندودانش آموزان قوی و ضعیف کنار هم بودند….پس با دیدن این موارد قدر زندگی خود را می دانستند و با آسیبها تا حدودی آشنا می شدند. اما حالا مدارس درجه بندی شده قشر تا حدودی مرفه و سرمایه دار در مدارس خاص (شاهد،نمونه دولتی، تیز هوشان،هیات امنایی .)درس ی خوانند و دراین مدارس از بچه های فقیر و روستایی هیچ خبری نیست .با این کا خلاقیتها را خفه نموده و همه بچه ها از لحاظ کلاس گذاشتن برای یک دیگر رقابت می کنند .آسیبها را بیشتر نمودیم و بچه ها فکر می کنند همه جامعه در رفاه زندگی می کنند و دیگر آن آسیب ها را نمی بینند.قبولی دانشگاها نیز از این مدارس می باشند.مردم برای ثبت نام دانش آموز خود در مدارس گریه میکنند . مدارس شبانه روزی غذای کافی و امکانات کافی ندارند (این ها هم بچه های بدبخت و فقیر هستند). مسئولین این موارد را یا نمی بینند یا …( بگو صرفه با کاد است شنیده یا نشیدن)حکایت زیاد است من هم از نوشتن حوصله ام سر رفت و خسته شدم.

  2. سلام آقای پالار خسته نباشید چندین بار اومدیم در خصوص عدم ادغام دانش اموزان دختر وپسر کلاس ۴ و۵ صحبت کنیماما کلاس بودی و درس وماتوفیق نیافتیم موفق باشید دکتر به هر حال ادغام شد و سند۲۰۲۰

  3. هدایا مردمی برای ساخت مدرسه و پول اولیا هزینه کجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *