بارش باران امشب در مازندران/دریا مواج

مدیرکل هواشناسی استان مازندران، گفت: امروز وضعیت جوی استان مازندران صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر، وزش باد و از شب با رگبار و رعد و برق پراکنده خواهد بود.

به گزارش نیکاخبر: سید محمد رضا رضوی با بیان اینکه بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در روز یک شنبه ۱۲ شهریورماه، اظهار کرد: امروز وضعیت جوی استان مازندران صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر، وزش باد و از شب با رگبار و رعد و برق پراکنده خواهد بود و دمای هوا نیز در طی امروز و فردا دو تا پنج درجه کاهش می‌یابد.

وی افزود: از ظهر امروز تا شب دوشنبه ۱۳شهریورماه دریا مواج خواهد بود.

رضوی تصریح کرد: بیشینه سرعت باد در فراساحل ۱۵ متر بر ثانیه و در سواحل ۱۰ متر بر ثانیه با جهت غالب غربی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان مازندران، عنوان کرد: بیشینه ارتفاع موج در فراساحل غربی و شرقی استان به ترتیب تا دو و نیم و دو متر و در نزدیک سواحل نیز یک و هشت متر برآورد می‌شود.

این مسئول یادآور شد: با توجه به مواج بودن دریا برای شنا مساعد نیست لذا توصیه می‌شود گردشگران و علاقه‌مندان به شنا طی این مدت از شنا در دریا خودداری کنند.

وی تصریح کرد: مدیران طرح‌های دزیا، هلال احمر، فرمانداران شهرهای ساحلی، هیأت نجات غریق و نیروی انتظامی و کلیه فعالان گردشگری ساحلی در صورت مواجه شدن با این سامانه آمادگی داشته باشند و همچنین سایر فعالان دریای خزر از قبیل شیلات، بنادر و دریانوردی نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را به عمل آورند.

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. عجب بارونی زد ….. (-:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *