ارائه خدمات غیر حضوری ازبرجسته ترین اقدامات سازمان تامین اجتماعی در نکا

ارائه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی از برجسته ترین اقدامات سازمان تامین اجتماعی شعبه نکا در دولت محترم تدبیر و امید به همشهریان عزیز می باشد.
به گزارش نیکاخبر: رئیس سازمان تامین اجتماعی شعبه نکا به مناسبت هفته تامین اجتماعی در گفتگوی اختصاصی خود با خبرنگار نیکاخبر اظهار داشت: با تحت پوشش قراردادن ۸۴۴۳۴ نفر از جمعیت ۱۱۹۵۱۱ نفری شهرستان نکا ( بالغ بر ۷۰ % ) از جمله سازمانهای با ترافیک بالای کاری در شهرستان نکا می باشد و با توجه به گستردگی و تنوع امور و حجم کاری بالا استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات را در راستای تحقق دولت الکترونیک بمنظور تسهیل در خدمات رسانی و عدم مراجعه بیمه شدگان و کارفرمایان به شعبه ، تمرکز زدایی و صرفه جویی در وقت کارفرمایان ، بیمه شدگان و مستمری بگیران ، اقدام به ارائه خدمات به صورت غیر حضوری نموده است.

ایوب کمالی گفت: که این مهم با دریافت لیست حق بیمه اینترنتی از تیر ماه ۱۳۹۳ در شعبه نکا آغاز شده است و در ادامه جهت دستیابی به تامین اجتماعی الکترونیک پروژه های سازمان تامین اجتماعی را با تمام توان و امکانات را در دستور کار خود قرار داده و به اجرا درآورده است.
اهم این خدمات غیر حضوری به شرح ذیل می باشند :

۱- دریافت لیست اینترنتی: این طرح از تیرماه ۱۳۹۳ در شعبه نکا آغاز شده است بطوریکه در حال حاضر ۱۵/۹۸ درصد لیست های دریافتی بصورت غیر حضوری و اینتر نتی می باشد و مابقی مربوط به لیست های معوق و متمم کارگاهها می باشد که بصورت حضوری دریافت می گردد.

۲- .طرح ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی کارفرمایان: از آبان ۱۳۹۳ با تکمیل فرم تعهد نامه مربوطه در شعبه اجرایی شده و در حال حاضر ۶۵% احکام مطالباتی بصورت الکترونیکی ابلاغ می گردد.

۳- ارائه برگ پرداخت غیر حضوری (اینترنتی) بیمه شدگان اختیاری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد و کارگران ساختمانی از سال۱۳۹۴

۴- مشاهده سوابق و ثبت و پیگیری اعتراض به سوابق بیمه شدگان

۵- تخصیص شماره تامین اجتماعی (SSN) به یکایک مخاطبان سازمان اعم از بیمه شدگان اصلی ، تبعی ، مستمری بگیران و کارفرمایان جهت فراهم نمودن بستر لازم برای ارائه خدمات غیر حضوری سازمان به جامعه هدف خود به همین منظور در سال ۱۳۹۵ مشخصات هویتی حدود ۸۵۰۰۰ نفر از مخاطبان شعبه نکا پس از مطابقت دادن مشخصاتشان در پایگاه سازمان ثبت احوال در پورتال سازمان ثبت گردید که منجر به ایجاد سیستم یکپارچه تامین اجتماعی جهت بهره مندی از اطلاعات بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان و همچنین مبنای تصمیم سازی و تصمیم گیری و مدیریت هزینه منابع و مصارف گردیده است .

۶- امکان مشاهده و چاپ فیش حقوقی ماهانه و احکام افزایش مستمری سالیانه مستمری بگیران سازمان در سایت سازمان تامین اجتماعی(www.tamin.ir)

۷- متمرکز کردن حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی .

۸- پذیرش بیماران اعم از بیمه شدگان و مستمری بگیران در مراکز ملکی سازمان بدون ارائه دفترچه درمانی و صرفا با ارائه کد ملی.

۹- راه اندازی اتوماسیون اداری از سال جاری بمنظور تحقق دولت الکترونیک .

علاوه بر خدمات غیر حضوری سایر خدمات سازمان تامین اجتماعی شعبه نکا در دولت یازدهم به شرح ذیل می باشد :

۱ – رشد ۱۱درصدی بیمه پردازی(تعداد بیمه شدگان اصلی از ۲۴۹۳۳نفردر سال ۹۲ به ۲۷۶۴۸ نفر در سال ۹۶)

۲ – رشد ۳۳درصدی کارگاه های تحت پوشش (تعداد کارگاه فعال از ۴۲۹۶کارگاه در سال ۹۲ به ۵۷۳۲ کارگاه در سال ۹۶)

۳- برنامه ریزی و بازدید دانش آموزی از شعبه در سال۱۳۹۵ بمنظور ترویج مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی در حوزه فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی بهمراه تدوین مفاهیم بیمه ای در کتابهای درسی.

۴- اجرای قانون بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب در سال۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ : که در اجرای طرح مذکور ضمن اطلاع رسانی به کافرمایان مدیون تعداد ۴۴۰ کارگاه از این طرح استقبال نمودندکه از بابت تعیین تکلیف بدهی های خود ۵ میلیارد تومان مشمول بخشودگی جرائم آنان گردیده است.

۵- افتتاح کارگزاری رسمی شماره ۱۹۹ نکا از ابتدای سال ۱۳۹۶ جهت برون سپاری بخشی از امور به بخش خصوصی به منظور تسهیل در اراه خدمات به بیمه شدگان ، مستمری بگیران و کارفرمایان.

کمالی افزود: همچنین شعبه در رسیدن به اهداف و ماموریتهای سازمانی خود بر اساس آخرین اقدامات مطالباتی لغایت اسفند ۱۳۹۵، از ۵۷۳۳ کارگاه محاسبه شده تعداد ۱۱۳۲ فقره صورتحساب به مبلغ ۰۵۲/۴۳۵/۷۸۳/۳۱۰ ريال صادر کرده است که از این مبلغ ۵۳۳/۰۵۲/۵۷۲/۷۵ ريال بدهی برآوردی و مابقی به مبلغ ۵۱۹/۳۸۲/۲۱۱/۲۳۵ ريال بدهی قطعی می باشد.

وی اشاره کرد:سازمان تامین اجتماعی جهت تکمیل خدمات غیر حضوری خود به جامعه هدف در سال جاری اقدامات زیر را در دستور کار خود قرار داده است:

۱ = بازرسی هوشمند کارگاهی(الکترونیک)

۲ – ایجاد پرونده های الکترونیک بیمه شدگان و مطالباتی

۳- جایگزین کردن کارت سلامت بجای دفترچه های درمانی.

سیدرقیه حسینی

دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی به کارکنان خدوم این اداره اززحمات بی بدیل رییس محترم اداره تامین اجتماعی شهرستان نکا جناب آقای حاج ایوب کمالی نیز به خاطر خدمات خالصانه وصادقانه به شهروندان محترم نکایی خصوصااقشارمحروم وکارگر تقدیروتشکرمی گردد.ای کاش مدیران سایردستگاههای دولتی درشهرنیزهمانندایشان مشکلات مردم رنجدیده شهرستان را با راهنماییهای لازم وشایسته حل وفصل می کردند.اجرکم عندالله

  2. قدرت باقری قلعه سری در گفت:

    خسته نباشید به ریس سازمان تامین اجتمایی نکا جناب کمالی وهمکاران پرتلاش خصصوصاکارمند خواهر گرامی مومنی وجناب اکبر دریابار محمد رضا وخانم باقری قلعه سری خسته نباشد خدا قوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *