سد گلورد درماه جاری آبگیری خواهد شد+تصویر

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران گفت: برای ساخت سد گلورد تاکنون ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است .
به گزارش نیکاخبر: ابراهیم یخکشی درحاشیه آیین انتقال پیکر مطهر شهید عبدالله قربانی از روستای قدیم رودبار به روستای جدید برای آبگیری سد گلورد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای این شهرستان از آبگیری سد گلورد در ماه جاری خبر داد و گفت : : با آبگیری سد گلورد قبر مطهر شهید عبدالله قربانی از روستای رودبار قدیم به جدید منتقل شد و این شهید نماد امنیت اقتصادی است.

یخکشی با اشاره به اینکه جابه‌جایی روستای رودبار شاید مشکلاتی را برای روستاییان داشته است، یادآور شد: در کنار مشکلات جابه‌جایی، اکنون روستای رودبار هویت جدید پیداکرده است و انتظار داریم آبگیری سد گلورد مایه برکات فراوان باشد که ۴۰ درصد این سد برای تأمین آب شرب است که خدمات مناسبی در این حوزه به شرق مازندران ارائه می‌شود.
مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران در ادامه گفت : برای ساخت سد گلورد تاکنون ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است و تا نهایی شدن ساخت این سد بزرگ در مازندران به ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است .
شایان ذکر است : در راستای آبگیری پروژه ملی سد گلورد جابه‌جایی قبور در این روستا پیکر مطهر شهید عبدالله قربانی پس از آماده‌سازی مراحل انتقال در مراسم ویژه ایی تشییع و منتقل شد .

شهید عبدالله قربانی، در تاریخ اول اسفندماه ۱۳۴۶ در بهشهر دیده به جهان گشود و در تاریخ ۱۶ آذرماه ۱۳۶۶ در فاو به درجه رفیع شهادت نائل شد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *