تجلّی هنر در تایپوگرافی اسماء الحسنی در بهشهر

نمایشگاه اسماء الحسنی مصادف با شب ٢٩ رمضان در بهشهر افتتاح شد .

به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمن هنرهای تجسمی شهرستان بهشهر ، نمایشگاه اسماء الحسنی شب گذشته( ٢ تیرماه) در مجتمع فرهنگی و هنری بصیرت با حضور هنرمندان و علاقمندان افتتاح شد.

خانم میرکتول مسئول انجمن هنرهای تجسمی شهرستان بهشهر ضمن تشکر از ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت محیا سازی و فراهم آوردن امکانات و … گفت : درنمایشگاه اسماء الحسنی هنرمندان اسماء خداوند متعال را به سبک و تکنیک تایپو گرافی و آزاد در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند .

وی با اشاره به بکارگیری ٣٠ هنرمند با ٤٥ اثر در این نمایشگاه گفت : قبل از برگزاری نمایشگاه یک دوره گارگاه آموزشی در موسسات فرهنگی و هنری و آموزشگاه های آزاد هنری در شهرستان در راستای برگزاری این نمایشگاه برگزار شده است .

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را چنین بیان کرد :عالم ، عالم اسماءالهی است و وجود جز از طریق اسماء الله محقق نمی شود . این اسم ها را باریتعالی خود به آدم ابوالبشر تعلیم فرمود و مقام انسان را به واسطه همین اسم ها در چشم ملائک رفعت بخشید … ما به برکت اسماءالله به حضرت حق تقرب می جوییم و با کشف زیبایی شناسی نام های خداوند تبارک و تعالی ، از باطل می گریزیم وبه حق متصل می شویم و به قدر فهم و عقل و شهودمان ، تفکر را تجربه می کنیم که “تفکر رفتن از باطل به سوی حق / به جزء اندر بریدن کل مطلق”.

ما محتاج تزکیه نفس و تطهیر قلبیم تا حضرت حق به چشم عنایت و اکرام در بندگان محتاج و مشتاق خود بنگرد و نوری از انوار خویش را در ذهن و ضمیرشان بازتاب دهد و وجودشان را از فیض الهی مستفیض کند . باشد که از برکت تکرار نامهای پروردگار لطیف و خبیر دل ها صفا یابد و دست ها در ابداع هنری قوت گیرد .

نمایشگاه اسماء‌الحسنی(آثار تایپوگرافی) از ٢ تا ٤ تیر در سالن گالری مجتمع فرهنگی و هنری بصیرت بهشهر در حال برگزاری و میزبان علاقمندان است .

روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *