سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان

سید علی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در بحث تجهیزات نیز از چند جهت تقویت کنیم که سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از منابع استانی و یک میلیارد اعتبارات ملی به این امر اختصاص یافت.

به گزارش نیکاخبر: سید علی قاسمی تروجنی اظهار داشت: آموزش و پرورش دستگاهی بوده که مورد توجه حاکمیت است زیرا پایه و اساس و رشد هرجامعه نیروی انسانی است.

وی افزود: دستگاه تعلیم و تربیت به لحاظ علمی و نظر صاحب نظران در تربیت و تولید نیروی انسانی شایسته نقش مهمی بر عهده دارد.

قاسمی بیان کرد: اگر ما تربیت را به سمت انسانیت انسانها پیش ببریم و هویت انسانی را پررنگ کنیم بسیاری از مسائل جامعه رفع می‌شود و بستر را برای رشد شخصیتی فرزندان جامعه فراهم کنیم.

قاسمی با اشاره به مشارکت والدین در آموزش گفت: مدیران مدارس تنها بهای کتاب و بیمه را دریافت کنند و از دریافت مبلغی خارج از آن خودداری کنند و ثبت نام در آرامش کامل برگزار شود که در این زمینه واحدهای نظارتی مستقر شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: هدایت تحصیلی یکی از مسائل جامعه بوده که یکی از موفقیت‌های آموزش و پرورش بحث هدایت تحصیلی است که به نفع توسعه جامعه بوده زیرا هدایت تحصیلی با اشتغال و توسعه آینده کشور ارتباط دارد و سرمایه‌های جامعه به درستی هدایت می‌شود.

وی بیان کرد: ملاک هدایت تحصیلی تنها معدل کل نیست بلکه معدل دروس است و در بحث هدایت تحصیلی والدین میل و آرزوهای خود را بر فرزندان تحمیل نکنند و ۳۹هزار و ۹۰۰ نفر که در مقطع نهم تحصیل می کنند بر اساس استعداد و آمادگی دانش آموز، عملکرد تحصیلی، نظر مشاور برای انتخاب رشته تحصیلی اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: طبق آزمون رغبت که در استان برگزار شد بسیاری از دانش آموزان تمایل زیادی به هنرستان داشتند در بحث تجهیزات نیز از چند جهت تقویت کنیم که سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از منابع استانی و یک میلیارد اعتبارات ملی به این امر اختصاص یافت.

تسنیم

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *