دیدار دکترشاعري با سفیر ارمنستان برگسترش و همکاری تاکیدشد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: پیشینه مراودات میان ایران و ارمنستان بستر مناسبی جهت گسترش همکاری ها است
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیوند عمیق و دیرینه فرهنگی و تاریخی دو ملت گفت: پیشینه مراودات میان ایران و ارمنستان بستر مناسبی جهت گسترش همکاری ها در سایر عرصه ها را فراهم نموده است.
به گزارش نیکاخبر: علی محمد شاعری در دیدار روز چهارشنبه با «آرتاشس تومانیان» سفیر ارمنستان در تهران این مطلب را بیان کرد.
شاعری در این دیدار روند روبه رشد تعاملات اقتصادی و فرهنگی بین ایران و ارمنستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بسترهای مناسبی برای توسعه روابط در بخش های مختلف به ویژه صادرات و واردات محصولات کشاورزی و انتقال آب میان دو کشور است.
نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: در راستای ارتقاء سطح همکاری ها و منافع دو ملت، توسعه روابط در حوزه مواد غذایی و مبادله آب با برق از جمله محورهایی است که می توان درباره آن مذاکره کرد.

شاعری در ادامه بر توسعه و گسترش مناسبات اقتصادی و فرهنگی به ویژه ارتباطات پارلمانی فیمابین تاکید کرد.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بر اهمیت تبادل تجارب در بخش کشاورزی میان دو کشور تاکید کرد و اظهار داشت: همکاری میان کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با کمیسیون کشاورزی مجلس ارمنستان در خصوص مسائل محیط زیستی و فرآورده های کشاورزی را مفید می دانیم.
شاعری با اشاره به پیوند عمیق و دیرینه فرهنگی و تاریخی دو ملت گفت: پیشینه مراودات میان ایران و ارمنستان بستر مناسبی جهت گسترش همکاری ها در سایر عرصه ها را فراهم کرده است.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم با توسعه روابط بین دو کشور بتوانیم به ایجاد رابطه صمیمانه و توسعه بیش از پیش دو کشور همسایه بپردازیم.
«آرتاشس تومانیان» سفیر ارمنستان در ادامه این دیدار با ابراز خرسندی از گسترش مراودات فرهنگی، اقتصادی و کشاورزی میان دو کشور بیان داشت: رابطه ایران و ارمنستان همواره بر پایه احترام متقابل بوده است.
تومانیان در ادامه گفت: همکاری دو کشور علاوه بر عرصه دولتی و سیاسی در عرصه پارلمانی با توجه به نقش مهم مجالس دو کشور حائز اهمیت است.
وی همچنین اظهار داشت: دو کشور همسایه ایران و ارمنستان در زمینه کشاورزی و فرآورده محصولات و تجارت می توانند همکاری بیشتری داشته باشند.

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. دوست عزیز متلک ریزی زدی باحال بود ((نماینده مردم بهشهر)) نکا رو حذف کردی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *