اولین سالگرد شهید مشتاقی درمسجد سعادت مهرآباد نکابرگزارشد

راوی موسسه تفحص سیره شهدای قم در مراسم اولین سالگرد شهید مدافع حرم “حسین مشتاقی ” درمسجد سعادت مهر آباد نکا گفت : تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم ما زنده و پویاست ایران اسلام در جهان عزتمند است .

حجت الاسلام روح الله ترابی نسب در جمع مردم ولایت مدار نکا هدف از شرکت در یادواره شهداء را تجدید بیعت با شهیدان دانست و خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم با شهداء بیعت کنیم باید افکار و آرمان های شهداء را بشناسیم و درک کنیم
ترابی نسب تصریح داد : حریم اهل بیت(ع)، ولایت است، بارها رهبر معظم انقلاب صحبت از اقتصاد مقاومتی و خرید کالای ایرانی کرده اندچندنفر از ما به جرات می توانیم بگوییم فقط کالای ایرانی در خانه داریم؟؟
وی به تهدیدات منطقه‌ای از قبیل تحرکات اشرار در مرزهای کشور اشاره کرد و گفت : ما را از سربریدن و کشته‌شدن نترسانید که ما عاشق شهادت هستیم

این راوی دفاع مقدس تاکید کرد :دلاور مردان ما در سایه توکل بر خدا توسل بر حضرت معصومین و پیروی از ولایت فقیه در جنگ با عزم ها .و اراده ها دشمنان اسلام راهم در دفاع از حریم و هم در دفاع از حرم به زانو در آوردند .
وی با اشاره به جایگاه رفیع شهید و شهادت در قرآن کریم و دین مبین اسلام، اظهارکرد: امروز از نام شهدا استفاده ابزاری می‌کنیم و تجملات و امکانات زندگی امروزی بین ما و آرمان‌های واقعی شهدا فاصله انداخته است..

این راوی دفاع مقدس با بیان اینکه برای آرمان‌ها باید هزینه کرد گفت : امروز به برکت خون شهداست که ایران اسلامی در اوج اقتدار و آمادگی در تمامی عرصه‌ها قرار دارد.
این روحانی ستاد راهیان نور کشور به جایگاه استان مازندران در حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس و تقدیم بیش از ده هزار شهید در دوران دفاع‌مقدس اشاره کرد و گفت: امروز نباید اجازه داد به بهانه جذب توریست و اشتغال‌زایی سواحل و مناطق گردشگری مازندران به ابتذال و فساد کشیده شود و کوتاهی مسئولان در این زمینه پذیرفته‌شدنی و قابل گذشت نیست..

وی سهل انگاری برای ترویج مکتب شهید و شهادت و عدم انعکاس وقایع جنگ تحمیلی را خیانتی بزرگ و آشکار به خون شهدا عنوان کرد و یادآورشد: مدارس، دانشگاهها، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت ارشاد، صدا وسیما، نیروهای مسلح و … در راستای حفظ و انتقال ارزشهای دفاع مقدس وظیفه سنگینی بر عهده دارند.


شایان ذکر است : شهرستان نکا ۴۳۵ شهید تقدیم نظام و انقلاب نموده است که ۵ تن از این شهدای والا مقام در دفاع از حرم حضرت زینب در کشور سوریه به شهادت رسیدند .
شهید حسین مشتاقی” از شهدای خان طومان است او سومین شهید شهرستان نکا است از این شهید والا مقام دو فرزند دوقلو به نام‌های نازنین زهرا و امیرمهدی به یادگار مانده است.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *