حسنی:آمادگی برای برخورد با متخلفان مراکز اقامتی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه نوروز ۹۶ همزمان با ایام شهادت نیست، به‌طور حتم شاهد افزایش مسافران نوروزی در مازندران خواهیم بود، گفت: آمادگی کامل برای برخورد با متخلفان مراکز اقامتی که مبالغ غیر قانونی دریافت می‌کنند، وجود دارد.

به گزارش نیکاخبر: مهران حسنی اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه سازمان گردشگری فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران ویژه نوروز ۹۶ به ریاست استاندار مازندران و دبیری اداره‌کل گردشگری مازندران از دی‌ماه امسال برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: کمیته‌های خدمات انتظامی و امنیت ترافیک، حمل و نقل، امداد و نجات، نظارت و تنظیم بازار، خدمات بهداشت، سلامت و محیط زیست، بودجه و آمار، اطلاع‌رسانی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، امور شهرداری‌ها، امور دهیاری‌ها و اسکان و پذیرایی براساس شرح وظایف و با مسؤولیت دستگاه‌های اجرایی در حال فعالیت هستند.

معاون اداره‌کل گردشگری مازندران بیان کرد: ستاد خدمات سفر شهرهای مازندران نیز به ریاست فرمانداران و دبیری ادارات گردشگری شهرستان‌ها شکل گرفته و برنامه‌های خود را در دست اجرا دارد.

حسنی با اشاره به اینکه تمام تمهیدات لازم اندیشیده شده است، افزود: برنامه‌ها در کمیته‌ها اجرا شده و یا در مرحله اجرا قرار دارد تا در نوروز ۹۶ شاهد اقدامات خوبی باشیم.

وی تصریح کرد: آماده‌سازی ترمینال و پایانه‌های مسافربری، تأمین روشنایی محورهای مواصلاتی مازندران، هماهنگی با تعمیرکاران خودروها، راه‌اندازی اکیپ‌های تعمیرات سیار و گشت در مسیرهای مواصلاتی، اجرای طرح ترافیک درون شهری، سامان‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی درون شهری، اقدامات حفاظتی و امنیتی برای پارک‌ها و کمپ‌ها، هماهنگی با شرکت‌های خدمات‌رسان آب، برق، گاز و تلفن برای جلوگیری از قطعی، تأمین سوخت جایگاه‌های درون و برون شهری، آماده‌باش مأموران امداد و نجات آتش‌نشانی، آماده‌سازی موزه‌ها و سایت موزه‌ها، تشکیل کمیته مشترک نظارت بر صنوف با ترکیب دستگاه‌ها، برنامه‌ریزی کشیک برای درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها، تبلیغات محیطی در سطح شهرها، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری و نمایشگاه‌های صنایع دستی و سفره‌های هفت‌سین ازجمله برنامه‌های در حال اجرا به‌مناسبت فرا رسیدن نوروز ۹۶ است.

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران یادآور شد: یکی از موضوعات در حال پیگیری از سه ماهه گذشته تشکیل کمیته‌های رسیدگی به سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های ترمینال‌ها برون شهری و مراکز اقامتی است که در دستور کار قرار دارد.

وی در پاسخ به سؤوال خبرنگار فارس درباره نرخ بالای برخی مراکز اقامتی و پذیرایی، خاطرنشان کرد: افراد اگر شکایتی در ارتباط با مبالغ مراکز اقامتی و پذیرایی دارند می‌توانند به شماره ۳۳۳۵۶۳۲۴ اطلاع دهند که آماده پاسخ‌گویی به شکایات بوده و در سریع‌ترین زمان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

حسنی با اعلام اینکه نرخ اماکن اقامتی و پذیرایی براساس نرخ تورم بانک مرکزی اعمال می‌شود، اظهار کرد: واحدهای اقامتی و پذیرایی مکلف هستند در معرض دید عموم نرخ ممهور به گردشگری را نصب کنند تا افراد در جریان قرار گیرند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه نوروز ۹۶ همزمان با ایام شهادت نیست، به‌طور حتم شاهد افزایش مسافران نوروزی در مازندران خواهیم بود.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *