سجادی :برنامه جامع گردشگری بهشهر تا پایان سال تدوین می شود

فرماندار بهشهر با بیان اینکه برنامه جامع گردشگری بهشهر تا پایان سال تدوین می شود، گفت: برنامه جامع گردشگری در راستای ساماندهی مناطق مسافرپذیر و افزایش اشتغال پایدار در دستور کار این فرمانداری قرار دارد.
سید خالق سجادی روز چهارشنبه در حاشیه برنامه ریزی برای تسهیلات سفر نوروزی افزود: شهرستان بهشهر از جمله شهرهای تاریخی و گردشگری منحجصر به فرد در استان مازندران است که با اجرای این طرح رونق کسب و کار در این شهرستان را شاهد خواهیم بود.
وی اظهار کرد: وجود اماکن تاریخی و میراثی همچون باغ چهلستون، عباس آباد، چشمه عمارت، وجود موزه طبیعی گوهر تپه و همچنین وجود طبیعت منحصر به فرد در شهرستان با برخورداری از امکانات رفاهی ، این منطقه را به مقصد گردشگران تبدیل کرده است.
وی اظهار داشت: وجود بزرگترین گورستان تاریخی مسلمانان در سفیدچاه بهشهر از دیگر اماکن گردشگری این شهرستان است که در کنار باغ موزه ها و آثار تاریخی و میراثی، این شهر را منحصر به فرد کرده و زمینه حضور گردشگران خارجی و داخلی به این شهرستان فراهم کرده است.
فرماندار بهشهر همچنین با اشاره به شبه جزیره میانکاله و وجود هزاران پرنده، حیوانات و آبزی و کنار آبزی هایی که در کنار طبیعت بکر و دست نخورده این منطقه وجود دارد، از آن بهشتی در شمال ایران اسلامی ساخته است که همه ساله میزبان هراران گردشگر داخلی و خارجی است.
سجادی گفت: وجود همه این ظرفیت ها موجب شد تا با افزایش مدیریت در حوزه گردشگری زمینه رونق اقتصادی را فراهم کنیم.
وی همچنین به رونق و رشد بازارچه های محلی تاکید کرد و افزود: با دارا بودن روستاهای مهم گردشگری می توان بوم گردی روستایی را در این مناطق رونق بخشید و با ایجاد بازارچه های محلی، برای فروش و توسعه اقتصادی محصولات محلی و بومی از لباس، غذاهای محلی و کار با چوب و جاجیم بافی و.. تلاش کرد.
شهرستان ۱۶۰ هزارنفری بهشهر در شرق مازندران واقع شده است.
ایرنا مازندران

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *