نکا رتبه نخست در خرید تضمینی مرکبات از باغداران

بارش برف در استان مازندران در ابتدای آذرماه باعث ایجاد خسارت برای باغدارن شد و کام باغداران مرکبات را تلخ کرد، به همین دلیل دولت برای جبران خسارت کشاورزان و کمک به آنها اقدام به خرید تضمینی مرکبات درجه دو و سه برای حمایت از کشاورزان کرد.

به گزارش نیکاخبر:در شهرستان نکا، با پیگیری فرماندار شهرستان نکا، و ارائه بسته‌های حمایتی دولت برای جبران خسارت به باغداران و تنظیم بازار مرکبات و همچنین ارائه تسهیلات و استمهال وام از جمله کمک‌های دولت به این بخش بوده است تا قسمتی از خسارات از این طریق پرداخت گردد.


جعفر احمدی در این جلسه از وضعیت خرید مرکبات اظهار داشت: با توجه به بارش برف و سرمای شدید در آذرماه امسال، باغداران مازندرانی دچار خسارت فراوان شدند که در این راستا باغداران نکایی هم از این سرما بی نصیب نشدند.
نماینده عالی دولت در این شهرستان اظهار داشت: خرید مرکبات نا محدود ، تا وقتی باغداران محصول داشته ، خریداری و برای تحویل به کارخانه های کنسانتره ارسال شد.
احمدی افزود : پرتقال‌های درجه ۳ که به پرتقال‌های آسیب‌دیده پای درخت و درحال ریزش اطلاق می‌شود و قابل مصرف برای تازه خوری نیست، به ۳ مرکز خرید برای مرکبات در شهرستان نکا تحویل داده و مشکلی برای خرید مرکبات در این شهرستان وجود نداشت.
این مسول ادامه داد: خرید مرکبات درجه ۲ و ۱ با قیمت مصوب ، جهت حمایت از کشاورزان و تنظیم بازار توسط اتحادیه تعاونی روستایی این شهرستان حدود ۱۰ هزار تن بوده که از مجموع ۳۷ هزار تن استان مازندران، شهرستان نکا رتبه نخست را در خرید مرکبات را کسب کرد.

فرماندار نکا تصریح کرد: براساس تصمیم هیات وزیران و تخصیص اعتبار برای کمک بلاعوض به باغداران خسارت دیده از برف اذرماه گذشته تاکنون توانستیم بخشی از دغدغه های باغداران را مورد پیگیری قرار دهیم.

 

دیدگاه های این مطلب

4 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. کدوم پول؟ کدوم اعتبار؟خبر ندارین برو پپرس چنددرصد گرفتن کمتر ازیک درصد چرا آقای مدیر جهاد درجلسه حاضر نیستند؟

  2. ما که هنوز هیچ پولی ندیدیم . مسولین فقط بلدن امار بدن و شعار بدن که چنین کردیم و چنان شد.
    واقعا جای تاسف داره…

  3. چند سال پیش هم بابت برف و سرما تعدادی از درختان مرکبات در باغات استان دچار خشکی شده بود و دولت وقت ان زمان یه سری کمکهای بلاعوض نقدی جهت خرید و تعویض درختان در نظر گرفته بود که این کمک بلاعوض در روستاها در اختیار شوراها و دهیار قرار گرفت و متاسفانه این عزیزان بدون اطلاع به باغداران این کمک بلا عوض را در بخشهای عمرانی روستا هزینه کردند.
    الانم همینه از بالا اعتبار تخصیص داده میشه پرداخت هم میشه ولی چیزی نمیمونه که به دست خسارت دیده ها برسه…

  4. یکی نیست جواب باغداران رو بده ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *