قانع نشدم ، پس نیستم

روزنامه ‘ بشیر ‘ چاپ ساری در شماره روز دوشنبه خود در یادداشتی با عنوان ‘ قانع نشدم ، پس نیستم ! ‘ ترک جلسه شورای اداری مازندرن توسط امام جمعه تنکابن را نقد کرد .
داود لطیفی در این یادداشت نوشت : در روزهای منتهی به ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین ایشان بار سفر بستند و از پایتخت راهی دیار مازندران شدند .
وزیر در ساری و معاونین ایشان در شهرستان ها علاوه بر دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر ، سخنران اصلی مراسم ۲۲ بهمن نیز بودند .
از جمله برنامه های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی شرکت در جلسه شورای اداری استان در شهرستان نوشهر بود که البته این جلسه با حاشیه ای نیز همراه بود .
ظاهراً بخشی از سخنان وزیر محترم در حوزه موسیقی با مخالفت امام جمعه محترم تنکابن که در جلسه حضور داشت مواجه گردید .
وی بدون اجازه سخنان وزیر را قطع نمود که با تذکر وزیر مواجه شد ، اما در ادامه باز هم با صدای بلند اعتراض خویش را تکرار و به دلیل قانع نشدن از سخنان وزیر جلسه شورای اداری را ترک نمود .
پس از ترک جلسه از سوی امام جمعه محترم ، وزیر به سخنانش ادامه داد و گفت سیاسیون تصمیم گرفتند که دعوای خود را به زمین فرهنگ بیاورند ، اما ما اجازه نمی دهیم فرهنگ و ارشاد اسلامی زمین بازی شود .
جلسه شورای اداری ، جلسه هماهنگی برای اجرای سیاست های دولت توسط دستگاههای اجرایی در استان و شهرستان ها و مراکز بخش ها به ریاست استاندار ، فرماندار و بخشدار تشکیل می گردد و اعضای رسمی این جلسات نیز مدیران دستگاههای اجرایی هستند .
اصولا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، ائمه جمعه شهرها ، فرماندهان نظامی و انتظامی اعضای رسمی این جلسات نیستند ، اما برای احترام و حفظ شان این مقامات ، به جلسات دعوت می شوند .
در جلسه موصوف ، قبل از سخنان وزیر محترم تعدادی از نمایندگان مردم شهرهای مازندران و همچنین ائمه محترم جمعه شهرهای تنکابن ، صلاح الدین کلا و رامسر نیز دیدگاه های خویش را مطرح نمودند که بعضا انتقادات شدیدی هم نسبت به عملکرد دولت در سخنانشان مشهود بود ، اما نه استاندار محترم و نه شخص وزیر مانع بیان انتقادات آنها نشدند .
اما اینکه چرا برخی افراد که هر جمعه مطلع سخنانشان ‘ اوصیکم به تقوالله ‘ است تحمل شنیدن پاسخ سئوالات و انتقادات را ندارند ، جای تامل است .
در آموزه های دینی امام صادق (ع) که الگو و اسوه تحمل و شنیدن سخن مخالف است و همچونان با گشاده رویی همنشین مخالفان و حتی کفار می شدند ، تندترین حرفهایشان را می شنیدند و در پایان با منطق و استدلال پاسخ هایشان را می فرمودند .
شایسته بود جناب حجت الاسلام پور اکبر امام جمعه محترم تنکابن رسم مهمان نوازی را به جا می آوردند و تا آخر در جلسه شورای اداری استان حضور می داشتند ، چرا که هم خود میهمان جلسه شورای اداری استان بودند و هم وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندرانی و اتفاقا ‘ بچه محل ‘ جناب پور اکبر می باشد .
مسلما حل مشکلات کشور و استان در گرو وحدت همه مسئولین و خادمان ملت است . قدر آن را بدانیم و بر آن پای فشاریم .
خبرنگار : رضا غلامی
ایرنا

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *