مازندران مرکبات شب عید کشور را تامین می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: مرکبات موجود در انبارهای استان برای تأمین نیازمندی داخل کشور و ایام عید کافی است.

به گزارش نیکاخبر، عبدالله مهاجر در بازدید از غرفه این رسانه مستقر در نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اتاق بازرگانی استان در مورد صادرات مرکبات پیگیر بوده است و بخشی از این مشکلات حل شده است.

وی با بیان اینکه ارتباط شرایط مالی، انتقال ارز و بخشی از امور گمرکی در ارتباط با صادرات حل شده است، افزود: دولت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره برای صادرات در نظر گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به یارانه صادراتی در نظر گرفته شده توسط دولت خاطرنشان کرد: قبل از برف و بوران با اتاق بازرگانی روسیه برای صادرات ۵۰۰ هزار تن مرکبات اعلام آمادگی شده بود اما مرکبات و محصولات استان شرایط برای صادرات را ندارد ولی زیرساخت برای صادرات در سال‌های بعد مهیا شده است.

مهاجر با اعلام اینکه ۳۰ میلیارد تومان بلاعوض برای ۱۳۰ هزار تن مرکبات امحاء شده در نظر گرفته شده است، بیان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره درازمدت بابت باغداران مصوب شده که در جهاد کشاورزی در حال بررسی است.

وی افزود: کمک دولت به اندازه توان خویش به باغداران کمک کرد ولی میزان خسارت باغداران بیش از از رقمی است که دولت اختصاص داد، حوزه مرکبات یک‌هزار و تا یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت دیده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران خاطر نشان کرد: مرکبات نگهداری شده در انبارها برای شب عید و حتی ماه‌های بعد هم کافی است.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *