پیام تسلیت امام جمعه نکا درپی ارتحال آیت الله هاشمی

بسم الله الرحمن الرحيم

انا لله و انا اليه راجعون

با تاسف و تاثر، درگذشت مرحوم مغفور آيت ا.. هاشمي رفسنجاني، براي همه ما، جامعه ما و امت ما ضايعه​اي بوده و اين مصيبت به صورت ناگهاني در اين مقطع براي همه ما مايه نگراني و تالم خاطر است. بنده به سهم خودم اين مصيبت و اين ضايعه بزرگ را به پيشگاه شريف آقا امام زمان(عج) و مقام معظم رهبري حضرت امام خامنه​اي (حفظه ا.. تعالي) و بيت شريف مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني و همه ملت بزرگوار ايران، عرض تسليت دارم.
img_20170110_151142
در رابطه با شخصيت جناب آقاي هاشمي رفسنجاني، بهترين گفته ​ها را در پيام تسليت مقام معظم رهبري، همه ما شنيديم. بهترين گفته​ها را ايشان فرمودند. اولا از سابقه رفاقت ۵۹ ساله خود و با ايشان که آن هم آغازش در بين الحرمين، در کربلاي معلي بوده و ثانيا از هوش سرشار و زکاوت جناب آقاي هاشمي رفسنجاني که يکي از عوامل پيش برنده انقلاب اسلامي بوده و همچنين از مجاهدت​ها و تلاش​هاي ايشان در طول دهها سال چه شکنجه​هايي که ايشان کشيدند، چه زندانهايي را که ايشان ديدند، چه شلاق​هايي را که ايشان خوردند و پيروزي انقلاب اسلامي ما و شجره طيبه نظام مقدس جمهوري اسلامي ما قطعا بخشي از آن معلول زحمات و تلاشها و مجاهدت​هاي اين شخصيت بزرگوار بوده و بخش ديگري از پيام ايشان هم  بر  اين نکته تاکيد دارد که گرچه تفاوت نظرها و نقاط متفاوتي را که بين ايشان و رهبر بزرگوار در برخي موارد وجود داشت، هيچگاه موجب اين نشده که محبت و علاقه ايشان نسبت به رهبري کم شود و کاسته شود. عليرغم اينکه بعضي از خناثان مي​خواستند از برخي تفاوت نظرها که طبيعي است، سوء استفاده کنند براي جدايي ايشان از خط ولايت و رهبري، اما با تاييد رهبر بزرگوار، ​اين وسوسه​ها کارگر نشده و ايشان همچنان تا آخر لحظات عمر، بهترين رفاقت​ها و صميميت​ها و علاقمندي​ها را نسبت به رهبر بزرگوارداشتند.%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b1%db%b0_%db%b0%db%b9%db%b2%db%b0%db%b2%db%b4

باز هم اينکه نکته را فرمودند که از نسل اول انقلاب، ​کسي که اين همه تجربه و فداکاري و زحمات در کارنامه خود داشته باشد غير از جناب آقاي هاشمي رفسنجاني را سراغ ندارم.

نقاط بسيار برجسته​اي را رهبر بزرگوارمان که هم از همه​ کس به جناب آقاي هاشمي رفسنجاني نزديک​تر بودند، ​از همه کس رفيق​تر و صميمي​تر نسبت به همديگر و کاملا همديگر را مي​شناختند. اين نکات در رابطه با ايشان بسيار مهم است و پيام مهمي را دارد.
%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b1%db%b0_%db%b0%db%b9%db%b1%db%b9%db%b1%db%b7
در پيام رياست محترم جمهور، شخصيتهاي برجسته مملکتي، روساي محترم قوا، همه بر جايگاه والاي جناي آقاي هاشمي رفسنجاني و نقش تاثيرگذار ايشان از آغازين روزهاي شروع انقلاب اسلامي، از سالهاي ۴۱ و ۴۲ در فرمايشات اين بزرگواران قرار گرفت. در پيام زمامداران و مسئولين و شخصيتهاي خارجي هم تا آنجايي که بنده شنيدم و ديدم و خواندم، همه، بر شخصيت جناب آيت الله هاشمي رفسنجاني به عنوان يک پايه و پشتوانه​اي براي انقلاب اسلامي تاکيد داشتند. جناب سيد حسن نصرالله دبير کل محترم حزب الله لبنان فرمودند که بيش از سي سال، ايشان بزرگترين پشتيبان و حامي فلسطين و آرمان فلسطين بودند.
%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b1%db%b0_%db%b0%db%b9%db%b1%db%b9%db%b2%db%b7
در هر حال، آن قضاوتها و اين اجتماع پرشور مردم در توديع از پيکر شريف ايشان در جماران و تشييع جنازه و اقامه نماز ميت بوسيله شخص رهبر بزرگوارمان حضرت آيت الله العظمي امام خامنه​اي حفظه الله تعالي و احساسان پرشور مردم، نشان دهنده آن است اين شخصيت چه ديني بر انقلاب و مردم و کشور ما دارد و واقعا حق بزرگي دارد و مردم به پاس آن همه زحمتهايي که ايشان کشيدند و متحمل شدند، اين گونه از خودشان ابراز احساسات مي​کنند. مردم ما مردم بصير و فهيم هستند، مي​دانند کجا و براي کي بايد قدرداني کرد، احساسات را ابراز نمود و اين ابراز احساسات نشان دهنده جايگاه والاي ايشان است. گرچه ايشان خودشان سهم و حق  و بهره​اي براي خود به عنوان يک کسي که دين و حقي بر ملت و مردم و نظام داشته باشد، چنين نگاهي به خود نداشت اما همه ما مي​دانيم که ايشان واقعا حق بزرگي دارند بر انقلاب اسلامي، ​بر نظام جمهوري، يعني براي پيروزي انقلاب اسلامي زحمت بسيار زيادي کشيدند، گرچه به فرموده امام راحل اين انقلاب است که به گردن همه حق دارد و هيچ کس بر انقلاب حق ندارد، از يک بعد قضيه است ولي  براي پيروزي انقلاب واقعا ايشان حق بزرگي دارد، زحمت زيادي کشيدند. اميدواريم انشاءالله اين حرمتها حفظ شود و مراسم تشييع ايشان، مجالس فاتحه و ختم ايشان، به وحدت و وفاق ملي مبدل شود.

نکته​اي که در صحبتهاي فرزند بزرگوار ايشان هم بود. همانطوري که به تعبير رهبر بزرگوار، بعضي از وسواسان و خناثها نتوانستند از بعضي از نقاط سوءاستفاده کنند امروز هم نه بيت ايشان و نه فرزندان ايشان، نه هم حزبي​ها و هم​فکري​ها و همه ملت بزرگوار ايران نبايد اجازه دهند که به نام ايشان خداي نخواسته بعضي از حرکتها و گفته​هاي ناپسندي صورت گيرد که روح بزرگوار ايشان را رنجيده مي​کند و موجب ايجاد تفرقه و نفاق خواهد شد و ملت ايران قطعا اجازه نخواهند داد.%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b1%db%b0_%db%b0%db%b9%db%b1%db%b6%db%b0%db%b9

از خداي بزرگ براي ايشان طلب رحمت و مغفرت دارم و همانطوري که رهبر بزرگوار فرمودند در پيشگاه محاسبه الهي، با کوله باري از  مجاهدتهاي فراوان، تلاش​هاي فراوان، امروز ايشان و فردا کسان ديگر و همه ما، ​بالاخره يک روزي در پيشگاه محاسبه الهي بايد عملکرد عمر خودمان را بيان کنيم.

غفر الله له
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

دیدگاه های این مطلب

3 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. دمش گرم

  2. عبدالمطلب کریمی در گفت:

    سلام و درود خدا بر ایت الله محمد باقر محمدی امام جمعه محبوب شهرستان نکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *