میراحمدی:برخی افراد ثروتمندسبک زندگی‌شان شده آمریکایی

امام جمعه گلوگاه: فاصله طبقاتی برای وزیری که خانه‌اش ۲۵ میلیارد تومان باشد معنی ندارد
امام جمعه گلوگاه گفت: برخی افراد ثروتمند افراد فقیر را درک نمی‌کنند و سبک زندگی‌شان شده آمریکایی و آن وزیری که تنها خانه‌اش ۲۵ میلیارد تومان است و انگار در کره ماه زندگی می‌کند، چنین فردی فاصله طبقاتی اصلا برایش معنایی ندارد.

به گزارش نیکاخبر، حجت‌الاسلام سیدابراهیم میراحمدی در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان اظهار کرد: صبر در معصیت این است که انسان بتواند مقاومت کند تا شیطان در او نفوذ نکند و او را از پای در نیاورد و همچنان مسیر لغزنده زندگی او را ساقط نکند و انسان باید در نعمت‌ها هم صبور باشد.

وی افزود: تحولات در زندگی برای بعضی از افراد غیر قابل کنترل بوده و حتی گاهی اوقات از مسیر دین و معنویت خارج می‌شوند و به خاطر پول زیاد، سبک زندگی‌شان امریکایی شده است.

امام جمعه گلوگاه یکی از راهکارهای ایجاد صبر را بالابردن معرفت و شناخت دانست و بیان کرد: دیدن حقایق نیاز به شناخت دارد لذا باید تاریخ صابرین از جمله زندگینامه حضرت یعقوب نبی را که چگونه از فراق حضرت یوسف صبر و این کلبه احزان تبدیل به گلستان شد را مطالعه و بررسی کنیم.

میراحمدی با بیان اینکه صبر ایوب، سرآمد تمام صبرها است، خاطرنشان کرد: صبر یوسف هم کمتر از صبر ایوب نبود و مطالعه کردن زندگینامه علما منجر به تقویت صبر در انسان می‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: مطالعه، معرفت و شناخت نقش مهمی در زندگی فرد دارد و بدانیم دانشمندان با داشتن صبر، عالم و فاضل شدند و هیچ‌کاری در این روزگار سخت‌تر از درس خواندن، باسواد شدن و ماندن در کتابخانه نیست.

امام جمعه گلوگاه با بیان اهمیت بحث کتابخوانی، اظهار کرد: در این دوره از زمان اکثریت مردم به‌دنبال ثروت اندوزی، تکاثر هستند و کسانی که با صبر، تلاش و علم اندوزی به جایی می رسند باید از زندگی آنها الگو بگیریم.

این مسؤول با بیان اینکه رفتن به‌سمت مصیبت باعث نابودی انسان می شود، اضافه کرد: مصیبت یک مسئله‌ای به‌شمار می‌رود که باید با صبر حل کنیم و این مستلزم داشتن اراده قوی است.

میراحمدی بیان کرد: تا آخر عمر دین‌دار بودن و تابع ولایت بودن سخت است و این یک سربالایی است که نیازمند داشتن تحمل و صبر است.

وی با اشاره به اینکه در جامعه فاصله طبقاتی زیاد است، ادامه داد: اگر انسان اهل تلاش و کوشش باشد می‌تواند سرمایه‌های سالم برای خود ذخیره کند و اگر اغنیا به فکر فقرا باشند فاصله‌های طبقاتی از بین می‌رود و بعضی از افراد فرصت تازه‌ای برای زندگی دارند.

امام جمعه گلوگاه تصریح کرد: حقوق‌های نجومی مردم را آزار می‌دهد چون در جامعه حساسیت به وجود می‌آورد که فاصله بین مردم را زیاد می‌کند.

این مسؤول بیان کرد: برخی افراد ثروتمند افراد فقیر را درک نمی‌کنند و اراده ندارند و سبک زندگی‌شان شده آمریکایی و آن وزیری که تنها خانه‌اش ۲۵ میلیارد تومان است و انگار در کره ماه زندگی می‌کند و ما در کره زمین! چنین فردی فاصله طبقاتی اصلا برایش معنایی ندارد.

میراحمدی تأکید کرد: باید نسبت به فاصله طبقاتی نگاه ویژه‌ای داشت و بتوانیم این فاصله‌ها را پر کنیم و باید شهید رجایی و امثال اینها بیایند وزیر شوند مردم ببینند و لذت ببرند.

وی تصریح کرد: افرادی مثل سردار قاسم سلیمانی بدون هیچ چشمداشتی برای نظام کار می‌کنند و ما تهی دست نداریم که از مسؤولان کمک خیر بخواهیم آنها با رعایت این فاصله ها می‌توانند کمک بزرگی به مردم مستمند و نظام کنند.

امام جمعه گلوگاه با بیان اینکه نهم دی روز پیروزی تدبیر امت بر مکر و حیله دشمنان و آیینه تمام نمای ولایت‌پذیری امت شهیدپرور است، بیان کرد: هر جایی که در آن بی‌خبری باشد طاغوت و استکبار هم است و سرزمین‌هایی از جمله عربستان و بحرین که در آن جهل حاکم است آمریکا در آن وجود دارد.

میراحمدی با بیان اینکه اقتصاد اسلامی کشور را نجات می‌دهد، گفت: اقتصاد اسلامی کامل‌ترین اقتصاد است و ریشه اساسی در جامعه اسلامی دارد.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *