قائم مقام وزیر نیرو:استانداری مازندران با برداشت‌های غیرقانونی شن و ماسه برخورد کند

قائم مقام وزیر نیرو با عنوان اینکه در رابطه با موضوع برداشت غیرقانونی شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها باید استانداری ورود پیدا کند و در دادن مجوزها دقت بیشتری داشته باشد تا سبب آسیب نشود، گفت: برای حریم بستر رودخانه باید اولویت‌بندی داشته باشیم و در کوتاه‌مدت مطالعاتی انجام دهیم تا شاهد آسیب اجتماعی، خطرات سیل و آسیب جانبی نباشیم.

به گزارش نیکاخبر، ستار محمودی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی روند پیشرفت طرح‌های آب و برق استان به‌ویژه طرح‌های آبرسانی گروه الف در این شهرستان، اظهار کرد: سیمای کلی وضعیت آب استان در افق زمانی ۱۴۲۵ تنظیم شد و این نخستین گامی است که باید در همه استان‌ها بر حسب توان و وضعیت جمعیتی انجام گیرد.

وی متعادل‌سازی منابع آب را محور توجه وزارت برشمرد و افزود: در بررسی سیمای کلی باید گام به گام اولویت‌بندی انجام شود زیرا بدون توجه به این امر نمی‌توانیم اثرگذاری خوبی داشته باشیم.

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به اینکه ۱۶۰ هزار میلیارد زمین داریم، تصریح کرد: اگرچه در اولویت‌بندی مسائل مورد توجه ممکن است فشار زیادی به منابع وارد کند ولی باید هر سال گروهی از این موارد را به بهره‌برداری برسانیم.

این مسؤول با بیان اینکه در پی ایجاد اشتغال پایدار هستیم، خاطرنشان کرد: در قبل انقلاب جمعیت اندک اما پول فراوان بود ولی پروژه‌های اندکی اجرا می‌کردیم؛ بعد انقلاب با عشق به توسعه کشور کارهای وسیعی انجام شد.

محمودی زمان‌بندی طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف را تا خردادماه امسال اعلام کرد و یادآور شد: بدون توجه به منابع و موانع که درصدد رفع آن هستیم پیمانکار باید این طرح را تا خرداد و در صورت امکان زودتر از این زمان‌بندی به پایان برساند در غیر این صورت پذیرفته نیست.

وی با اشاره به اینکه نباید به‌خاطر ۳۰۰ لیتر آب، پروژه مشکل داشته باشد، ادامه داد: طرح پیشنهادی آبرسانی به شهر گتاب به‌صورت مطالعاتی در دست اقدام بوده و برای بخش بابلکنار نیز باید مجتمع آبرسانی احداث شود اما ابتدا باید مشخص شود که آیا مسؤولیت این مجتمع را آب منطقه‌ای به‌عهده می‌گیرد یا آب روستایی، لذا باید ظرف یک هفته به ما اعلام شود.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه هر منطقه‌ای از کشور که از کنار طرح آبرسانی واقع شود، باید از آب آن بهره‌مند شوند، اضافه کرد: همه روستاها و شهرک‌هایی که در مسیر آبرسانی به شهرهای گروه الف هستند از آب آن بهره‌مند می‌شوند.

این مسؤول در پایان با عنوان اینکه در رابطه با موضوع برداشت غیرقانونی شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها باید استانداری ورود پیدا کند و در دادن مجوزها دقت بیشتری داشته باشد تا سبب آسیب نشود، گفت: برای حریم بستر رودخانه باید اولویت‌بندی داشته باشیم و در کوتاه‌مدت مطالعاتی انجام دهیم تا شاهد آسیب اجتماعی، خطرات سیل و آسیب جانبی نباشیم.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *