رجبی:صدور شناسنامه مکانیزه در مازندران ۲۴ ساعته شد

مدیرکل ثبت احوال مازندران با اشاره به اینکه این اداره کل به سمت مکانیزاسیون سوق یافته است، گفت: اکنون صدور شناسنامه مکانیزه در مازندران ۲۴ ساعته شد.

به گزارش نیکاخبر، علی رجبی ظهر یکشنبه در دیدار کارکنان ثبت احوال مازندران با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: ثبت احوال مازندران از نهادهای فعال بوده که دارای ۲۹ اداره است و در روستاهای دودانگه، چهاردانگه، کجور، بندپی غربی، بندپی شرقی و گتاب دارای اداره بوده و به زودی در سرخرود نیز افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به مراجعه فراوان مردم به این نهاد، افزود: تا پایان ماه جاری، هفت میلیون و صدهزار نفر به ادارات ثبت احوال در استان مراجعه کردند و سال گذشته ثبت احوال مازندران مقام سوم را در کشور کسب کرد.

مدیرکل ثبت احوال مازندران تصریح کرد: در برخی استان‌ها، صدور شناسنامه یک هفته تا یک ماه طول می‌کشد که در مازندران حدود ۲۴ساعته شناسنامه صادر می‌شود و ۹۹.۹ درصد تولدها و ۹۹.۴ درصد وفاتها به موقع ثبت می‌شود.

رجبی افزود: مازندران سه میلیون و ۲۲۱هزارو ۶۸۰ نفر جمعیت دارد که امسال ۶۰۵هزار نفر برای کارت ملی ثبت نام کردند.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۳۷ هزار ولادت در استان ثبت شد که نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش داشت و بیشترین اسم پسر مربوط به ابوالفضل و امیرعلی و اسم دختران فاطمه، فاطمه زهرا و حسنی است.

مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: ازدواج نسبت به سال گذشته دو درصد و طلاق نسبت به سال گذشته چهار دهم درصد کاهش داشت که در هر حوزه مسئولان مرتبط درصدد کاهش این آسیب اجتماعی هستند.

رجبی گفت: ۹۲ دفتر پیشخوان و ۱۵دفتر پست در خدمت مردم در مناطق دور و نزدیک استان هستند تا به مردم خدمت رسانی کنند.

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. محمدرضایی سارمی در گفت:

    مهندس جان حضرتعالی هرجا باشین بهترین هستین و خواهید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *