بهره برداران شن و ماسه در مازندران ساماندهی می شوند

رئیس کل دادگستری مازندران امروز در نشست اعضاء شورای حفظ حقوق بیت المال با اشاره به برداشت بی رویه شن و ماسه از طبیعت بعنوان دغدغه ای استانی گفت: بهره برداران شن و ماسه تا دوماه آینده در پنج نقطه مازندران ساماندهی می شوند.
حجت الاسلام تقوی فرد نظارت دقیق تر بر برداشت شن و ماسه ، کیفیت و قیمت مصالح و جلوگیری از تخریب بستر رودخانه ها و کوهها ، زمین های کشاورزی و سواحل دریا را علت این ساماندهی اعلام کرد.
به گفته او سه نقطه از ۵ نقطه در نظر گرفته شده در مناطق غربی ، مرکزی و شرقی استان تعیین شده و دو نقطه دیگر نیز بزودی جانمایی می شود. image635478580416515913-copy
رئیس کل دادگستری مازندران همچنین با اشاره به ساماندهی منطقه ۱۸ هزار هکتاری بانک زمین میانکاله گفت: ۱۲ هزار هکتار از این بانک زمین متعلق به محیط زیست است و بقیه با توجه به ارائه سند دامداری و کشاورزی ، بدون هیچگونه کاربری به مالکان واگذار می شود.
شبهِ‌جزیرهٔ میانکاله شبه جزیره ای است در منتهی‌إلیهِ جنوبِ شرقیِ دریای خزر، در دوازده‌کیلومتریِ شمالِ بهشهر در مازندران، که از سال ۱۳۴۸ به عنوان منطقه حفاظت ‌شده تعیین شد و اکنون با عناوین پناهگاه حیات وحش، تالاب بین‌المللی و ذخیره‌گاه طبیعی زیست‌کره زیر پوشش حفاظتی محیط زیست است.
گفتنی است قسمتی از این زیست کره ۶۸ هزار هکتاری متعلق به دامداران سنتی منطقه است و از دیر باز نسل به نسل انتقال یافته است.
خبرگزاری صدا و سیما تبرستان

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. کارخانه تولید شن و ماسه واقع در روستای درویشان با جمع کردن سنگ از کف رودخانه از محدوده کرداب تا زرندین باعث آسیب به مسیر و خسارت شدید به زمینهای کنار رودخانه شده است. مسئولین پیگیری نمایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *