وصول مطالبات بانک‌ها توسط ادارات اجرای اسناد رسمی مازندران

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران از وصول بیش از ۱۱۸ میلیارد تومان مطالبات بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری خصوصی و بانک‌های دولتی استان در ۶ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش نیکاخبر:محمدحسن بهادر در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۶۷ میلیارد تومان از این معوقات مرتبط با بانک‌های دولتی و حدود ۵۱ میلیارد تومان نیز با درخواست بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری خصوصی وصول شده است.

وی با تأکید بر لزوم همکاری بانک‌ها به ویژه شورای هماهنگی بانک‌ها در فرآیند وصول این معوقات افزود: شاید در سال‌های ۷۰ تا ۷۵ در سطح استان هفت یا هشت بانک فعالیت داشتند و دوایر اجرای اسناد رسمی واحدهای ثبتی نیز شاهد تشکیل کمترین پرونده اجرایی برای اسناد رهنی و فروش اسقاطی بودند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری به سه برابر افزایش یافته است و این در حالی است که کارکنان واحدهای اجرایی اسناد رسمی این اداره کل افزایش چندانی نداشته است، خاطرنشان کرد: مشکلات و کمبودهای فضای فیزیکی و تجهیزات همچنان کارکنان را آزار می‌دهد، به طوری که اداره اجرای اسناد رسمی مرکز استان همچنان در یک ساختمان استیجاری مستقر است.

بهادر ادامه داد: سال گذشته نیز ۲۱۰ میلیارد تومان مطالبات بانکی توسط ادارات اجرای اسناد رسمی استان مازندران وصول شده است.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *